Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Şamil Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,300
Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Helal Sana Şamil Kardeşim..

bendeki bu atıl durum,ancak bu kadar doğru ifade edilebilirdi..

Resimler Kocadere mevkii,burası 1.faz,aynı paralelde 2 ve 3.de var.. ;D ;D

sağlıcakla kal..
 

Etiketler
Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Tam bir off road olmuş orman içindeki pozlar çok güzel tebrikler. Şimdi oralara nasıl gideriz düşüncesi kapladı bizi. :D
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Çok güzel mekanlar..Fotoğraflar için teşekkürler...

Şamil abi bursaya geleceğim off-roada birazdaha çamur olsun oralar... :smiley:

Göktuğ abi sizede hayırlı olsun sağlam cj lerden biri.. ;)
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

hasanfb' Alıntı:
Çok güzel mekanlar..Fotoğraflar için teşekkürler...

Şamil abi bursaya geleceğim off-roada birazdaha çamur olsun oralar... :smiley:

Göktuğ abi sizede hayırlı olsun sağlam cj lerden biri.. ;)

sağlam güzel ama bizim içimiz rahat etmedi dağıttık aracı. Söktükçe neler öğrendim yeni yeni anlatamam ;D akslara yapılmış kaynaklar mı dersin, hayatımda ilk defa gördüğüm tip ilginç diff kilidi mi dersin. Öğreniyoruz işte yavaş yavaş.. ;D
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

jeep' Alıntı:
sağlam güzel ama bizim içimiz rahat etmedi dağıttık aracı. Söktükçe neler öğrendim yeni yeni anlatamam ;D akslara yapılmış kaynaklar mı dersin, hayatımda ilk defa gördüğüm tip ilginç diff kilidi mi dersin. Öğreniyoruz işte yavaş yavaş.. ;D

bana düşmez,Şamil kardeşim gereken cevabı verecektir ama şunuda söylemeden geçemeyeceğim...
o CJ,boyalı yumurta CJ'lere benzemez...
iğne ada trophy için profesyonelce hazırlanmıştır...
aks'larda kaynak varsa bile bir hikmeti vardır...
Alan güle güle kullansın..
Bu saatten sonra bu yorumlar sıkıntı yaratmaktan öteye geçmeyecektir...

sağlıcakla
 



Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

İlginç tip diff kilit nasıl oluyor.
foto koyarmısınız bizde görelim :smiley:
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Hocam o kilidin adı torsendir. Ne balatalıya benzen neden lock right a. Akslardaki kaynak eklemek için atılmamıştır. Aks kafalarına punta atılarak gezmesi engellenmiştir.Poyranın kafasında boşlık olur ise, içerden sıyırmasın hedefimiz. O araç hiç bir zaman aks kesmedi. İşin ölçüsü budur bence. Arkalar şaplalı oldugunda, kilidi kırabiliyor. Bunun dışında bu kilit bir işe yaramaz, kullanılmaz diye düşünüyorsanız alabilriz. Aracı begenmediyseniz aracıda geri alabiliriz.
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

torsen hakkında alıntılar ...

ön ile ark aks arasında gerilmeyi önlemek amacıyla aradaki devir farklılıklarını telafi eder. salyangoz tipi çarklar ile dişli çarkların kombinasyonu otomatik olarak, aksın daha iyi kavramasını sağlamak üzere arzu edilen kitleme etkisini yaratır. salyangoz tipi şanzımanın çalışma prensibi ise şöyledir: salyangozla çarklar arasında sürtünme oluşur. devir farkı ne kadar yüksekse, sürtünme gücü ve dolayısıyla kilitleme etkisi o derece artar. akıllıca tasarlanmış bu mekanik yapı oldukça hassas biçimde devreye girer.


96-02 camaro ss'lerde torsen diferansiyel kilidi opsiyon olarak sunulmuştur, diğer kilitlerin aksine araba lifte kaldırıldığında tekerlekler kilitsiz diferansiyel gibi birbirinden bağımsız döner ve yurdumun ustaları genelde kilidin arızalı olduğunu zannederler.
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Torsen LSD ünitesi tamamen mekanik bir tasarım olup viscous sıvısı, ara plaka veya elektronik yapılar olmadan çalışır. Bu alet solucan benzeri ve değişik seviyeli üç tane dişli kombinasyonu sayesinde çalışır, iki solucan dişlisi akslara bağlanmıştır ki bunlar normal differansiyellerdeki yan dişlilerin yerine kullanılabilir. Bu da normal versiyon ile benzer şekilde çalışır ama tekerleklerden biri taakatini kaybettiğinde solucan dişliler ana şaft ile aks bağlantılarını birbirine kenetleyip, onları birbirleriyle aynı hızda hareket etmeye zorlar. Buradaki anahtar rol iç dişlilerin özel şekilleri sayesinde tork oranını tespit edebilmesidir. Bu differansiyel çeşidi kuvvetli 4x4'lerde yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Torsen ismi de TORque SENsing (yani tork ayırt eden/hisseden) kelimelerinin baş hecelerinden gelir.

Teknik Trax LSD ünitesi çoklu plaka tasarımı üzerine kurulmuştur. bu tasarımda birden fazla friction plakası yan dişlilerle kam dişlileri, pinyon ve differetial casting (differansiyel salması) arasında yer alır. Bu yüksek torklu kullanım amacıyla kullanılan bir LSD çeşididir. Differansilerllerde dişliler genellikle yan akslara direkman bağlanır, hareket sırasında tek tarafta oluşan kuvvet pinyon ve kam dişlilerinden plakalara doğru bir basınç ve kuvvet oluşturur, bu şekilde akslar arasında tork farkı minimuma iner. T-TRAX ADVANCE sistemi iki tekerlekten çekişteki başarısı ile kendini kanıtlamıştır.

Açık Differansiyel (temel çalışma prensibi): Direksiyon araca, onu döndürecek bir yön verdiğinde dıştaki tekerlekler içtekilerden her zaman daha hızlı ve fazla dönerler. Uygun son dişli tek bi ünte gibi çalışır, özel birer şekle sahip dört dişliye aksların bağlı olduğu iki dişli (pinyon dişlileri olarak da bilinirler) bağlıdır. Otomobil hızlandığında ön-son dişli (ana şaft bağlantısını kastediyor sanırım) ve differansiyelin geri kalanı tek parça gibi hareket ederler, sağ ve sol aks aynı hızla döner. Fakat hızlanma, yavaşlama, sabit hız farketmeden meydana gelen dönüşlerde pinyonların dönüş hızları değişir, differansiyel de dış aksın hızlı, iç aksın yavaş dönmesine izin vererek kuvveti iletir.
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Hasan senin gibi, benim gibi cj sevdalıları azaldı yada xj ci oldu. Ne zaman gelir isen burdayız, nasıl etap istersen mevcut. Her türlü kilidi kullandı ama Torsen çok keyifili idi. Arkası kayar, kaydıkça tutunur ve hızlanır. En güzeli kırılmaz yada kırmaz. Yada biz bu şekil kullandık bu kilidi. Cengiz abiden almıştık. Bizim araçta vardır, Leon abinin Cj de var benim bildiğim. Hasan çok selam.
 



Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

açıklamalar,öğrenmek isteyenler içindir...
biz bildiğimizi aktarmaktan mutluluk duyarız..ama öğrenmek isteyen kardeşlerin tarzları da bu yönde olmalıdır..
şimdi kaynaklı aks'ların ve bi şeye benzetilemeyen (çünki profesyonel işidir) kilidin de kerameti öğrenilmiş oluyor...

sağlıcakla kalın...

Sağol Şamil..fikrine sağlık kardeşim..
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

MUDANYALI' Alıntı:
açıklamalar,öğrenmek isteyenler içindir...
biz bildiğimizi aktarmaktan mutluluk duyarız..ama öğrenmek isteyen kardeşlerin tarzları da bu yönde olmalıdır..
şimdi kaynaklı aks'ların ve bi şeye benzetilemeyen (çünki profesyonel işidir) kilidin de kerameti öğrenilmiş oluyor...

yol dediğin doğru vara,
er dediğin alçaktan baka...

yüksekten bakıldığında bazen başdönmesine bağlı bu tür çakılmalar da olabilir... ;D ;D

sağlıcakla kalın...

Sağol Şamil..fikrine sağlık kardeşim..

usta
niva jantlarının göbeklerini ters çevirsek,üstünede OK 144 taksak.Samuda nasıl olur. :eek: :eek:
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

Şamil' Alıntı:
Hocam o kilidin adı torsendir. Ne balatalıya benzen neden lock right a. Akslardaki kaynak eklemek için atılmamıştır. Aks kafalarına punta atılarak gezmesi engellenmiştir.Poyranın kafasında boşlık olur ise, içerden sıyırmasın hedefimiz. O araç hiç bir zaman aks kesmedi. İşin ölçüsü budur bence. Arkalar şaplalı oldugunda, kilidi kırabiliyor. Bunun dışında bu kilit bir işe yaramaz, kullanılmaz diye düşünüyorsanız alabilriz. Aracı begenmediyseniz aracıda geri alabiliriz.

Öncelikle amacım aracı kötülemek değil. Ben sizi samimi buldum ve bu şekilde yorumlar yazdım. Zaten telefonda da görüşmüştük. Sanırım beni yanlış anladınız.

Yazdıklarınıza cevap vermem de farz oldu ama. Torsen kilidi ilk defa gördüm ve açıklayıcı bilgilerinizden öğrendim. Dediğiniz gibi camaro filan o aletlerde kullanılmış. AMC20 için üretilmiş orjinal bir kilit değil. Zaten aksları söktüğümüzde merkez borusunun olmamasından anlaşıldı.

[attachment=1]

Kaynak yapılmasının amacı da kilidin uygun olmadığından, merkez borusunun dayanma işlemi yapacak noktanın olmaması, dolayısıyla iki aks arasında 4 cm e yakın boşluk oluşuyor.Yukarıdaki şekilde 20 nolu kutucuğun içindeki parçadan bahsediyorum. Olmayınca o boşlukta gezme olması çok normal. Zekice üretilmiş ama sorun oluşturmaya meyilli bir çözüm.



MUDANYALI' Alıntı:
açıklamalar,öğrenmek isteyenler içindir...
biz bildiğimizi aktarmaktan mutluluk duyarız..ama öğrenmek isteyen kardeşlerin tarzları da bu yönde olmalıdır..
şimdi kaynaklı aks'ların ve bi şeye benzetilemeyen (çünki profesyonel işidir) kilidin de kerameti öğrenilmiş oluyor...

sağlıcakla kalın...

Sağol Şamil..fikrine sağlık kardeşim..

Bu yorumu yazarken Şamil bey ile telefonda en az 10 dakika konuştuğumu, defalarca araca neler yapıldığı hakkında fikirlerini sorduğumu hatırlatmak isterim.

Selamlar..

amc-20-rear-sj.jpg
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri

jeep' Alıntı:
Öncelikle amacım aracı kötülemek değil. Ben sizi samimi buldum ve bu şekilde yorumlar yazdım. Zaten telefonda da görüşmüştük. Sanırım beni yanlış anladınız.

Yazdıklarınıza cevap vermem de farz oldu ama. Torsen kilidi ilk defa gördüm ve açıklayıcı bilgilerinizden öğrendim. Dediğiniz gibi camaro filan o aletlerde kullanılmış. AMC20 için üretilmiş orjinal bir kilit değil. Zaten aksları söktüğümüzde merkez borusunun olmamasından anlaşıldı.

[attachment=1]

Kaynak yapılmasının amacı da kilidin uygun olmadığından, merkez borusunun dayanma işlemi yapacak noktanın olmaması, dolayısıyla iki aks arasında 4 cm e yakın boşluk oluşuyor.Yukarıdaki şekilde 20 nolu kutucuğun içindeki parçadan bahsediyorum. Olmayınca o boşlukta gezme olması çok normal. Zekice üretilmiş ama sorun oluşturmaya meyilli bir çözüm.





Forumu biraz takip etmiş olsaydınız, kimseye yüksekten bakmak gibi bir amacım olmadığımı anlardınız. Bu yorumu yazarken Şamil bey ile telefonda en az 10 dakika konuştuğumu, defalarca araca neler yapıldığı hakkında fikirlerini sorduğumu hatırlatmak isterim.


Selamlar..

Biri araba almış biri araba satmış.o arabayı beyenmemiş burda yazmış.ama o noktalı yerdeki kelime burda olmamış çok tehlikeli
Ağızadan çıkan laf kurşun gibidir geri dnüşü olmaz dikkat etmek lazım.
 

Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri



Arkadaşlar,

Bildiklerimizi ve gördüklerimizi paylaşırken lütfen daha özenli davranalım...

Kırmadan, hoşgörüyle ve arkadaşça...

Binlerce arkadaşımızın okuduğu mesajlarınızı bir kez daha okuduğunuzda size de hoş gelmeyeceğini ve düzelteceğinizi ümit ederek müdahale etmiyorum.

Selamlar
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,678
Kayıtlı Üye Sayımız
166,945
Kaydolan Son Üyemiz
mehmetmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst