2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sisdagili61 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 92
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,924
Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Zor işler zor.
Birkaç defa 0 km araba alma şansım oldu fakat eskiyle uğraşmayı seviyordum Çanakkale de yaşadığım barça bulamama sıkıntısı ve son yaşadıklarım beni bezdirdi.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Geçmiş olsun gerçekten zor iş.. Ben de cherokee 5.2 mi satmayı düşünürken şanzımanımda sorun çıktı sonra yaptırdım ve o kadar para verince satmaktan vazgeçtim. Zaten satsam da range rover alacaktim en azından aracıma gönül rahatlığıyla biniyorum tertemiz. Hangi servise gitsem aracın çok temiz maşallah diyorlar. Bence siz de satmadan önce düşünün.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Bence siz de satmadan önce düşünün.

Bu otomatik şanzıman işinin tadı araba 15 yaş civarına bastı mı kaçıyor.
Tamir ettirdiniz diyelim, güzel, radyatör delinirse tekrar bozulur, çünkü şanzıman yağı soğutucusu radyatör içinde, o yağa antifriz karışmaya görsün...
Yollarda birsürü tofaş şahin var onların kafası daha rahat en fazla motor yaptırıyorlar, onun ustasını bulmak ta daha kolay. Bir kere yapıldı mı da en fazla biraz yağ eksiltiyor en büyük dertleri bu.
Bu demek değil ki satmak kurtulmak lazım, ama riskleri bilmek lazım.
Ha 15-20 yaş civarı arabada zaten başka problemler de çıkıyor o radyatör soğutma sistemi, yağ pompası vs yüzünden ama motorun üzerine bir de yeniden bozulan şanzımanla uğraşmak yorar adamı. Aynı kaleye ard arda 3 gol bakmışsınız adam bir dünya para harcayıp arabayı satmış. Bence bu işe girişmişken hiç olmazsa biraz bilinçli olmak nereden gol geleceğini bilmek lazım.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

sisdagili61' Alıntı:
Zor işler zor.
Birkaç defa 0 km araba alma şansım oldu fakat eskiyle uğraşmayı seviyordum Çanakkale de yaşadığım barça bulamama sıkıntısı ve son yaşadıklarım beni bezdirdi.

Niyazi Bey aslında sorunlar elektronikle başlıyor. Arabanın içine elektronik ne kadar girdiyse sorunlar da o kadar fazla oluyor. Eski elektronikler japon veya alman, amerikan vs. idi, ve sakyuz beyin de dediği gibi çocuklara miras kalıyordu. Ama şimdikiler çin malı ve yerine, yapısına göre 5-15 yıl arası ömürleri var. 80 li yıllarda kullandığım commodore 64 bilgisayarım eminim satmasam şu an çalışıyor olurdu, ancak 2007'de aldığım görüntü kartı 4 ay önce bozuldu, üstelik o bilgisayarı hergün kullanmıyorum. Sıfır almış olduğum linea daha 2.5 aylıkken 5000 km de turbo arızası verdi. Servis parçaları parasız değiştire değiştire sonunda sıra komple turboya geldi, gözümün önünde sıfır gıcır gıcır turboyu taktılar, 15 gün sonra yine turbo basıncı düşük diye motor arıza lambası yandı. Buna karşın aldığım 87 model defender ufak tefek yağ kaçakları haricinde banamısın demiyor. Yani sıfır almak da kurtarmayabiliyor. Suzuki XL-7 vardı, neyseki bendeki pek sorun çıkarmadı, ancak etraftan duyduklarım sonunda araç (daha doğrusu arazide kullanabileceğim 2. el yıllanmış araç) almak için kendimce fikirler oluşturdum:

1- Olabildiğince az elektronik aksam içerecek.
2- Varolan mekanik aksamı da olabildiğince basit olacak.
3- Üstteki iki sebepten ötürü kesinlikle otomatik, tiptronik vs. olmayacak, düz vites olacak.
4- Bol cilalı, boyalı, yere yakın olmayacak, plastik tampon vs. içermeyecek, arazide hemen çizilip zarar görmeyecek
5- Yedek parçası bol ve ucuz olacak, kolay bulunacak
6- Çok yaksa bile dizel olacak, ama karadizel...

Bunları düşününce Türkiye şartlarında bu işin şahin, doğanı gibi olan defender tek seçenek gibi kaldı, arazi aracında konfor aramaya da niyetim olmadığından gittim aldım. Yolda giderken eşimin sesini duymamak gibi önemli bir avantajı da bonus olarak mevcut. İşin ilginç tarafı, düz dizel defenderi kullanmak, yukarıda saydığım şartları aramaksızın günlük araç olarak aldığım pegueot 308 tiptronik aracımı kullanmaktan daha zevkli geliyor. (Uzun yol veya acele durumları hariç)

Konuyu daha fazla dağıtmadan sadede geleyim; eskiyle uğraşmak güzel, ancak özellikle elektronik arızaları bezdirebiliyor, o yüzden eski olacaksa elektronik olmaması önem arzediyor.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

1- Olabildiğince az elektronik aksam içerecek.
2- Varolan mekanik aksamı da olabildiğince basit olacak.
3- Üstteki iki sebepten ötürü kesinlikle otomatik, tiptronik vs. olmayacak, düz vites olacak.
4- Bol cilalı, boyalı, yere yakın olmayacak, plastik tampon vs. içermeyecek, arazide hemen çizilip zarar görmeyecek
5- Yedek parçası bol ve ucuz olacak, kolay bulunacak
6- Çok yaksa bile dizel olacak, ama karadizel...

Bunlar doğru olmakla beraber biraz da işin içinde teknik imkansızlıklar var. Youtube'tan seğredin elin amerikalısının ustasının elinde bir bilgisayar programı var laptobuna yüklemiş takıyor ODB soketine ne kadar sensör varsa arabada ölçüyor hepsi elinin altında. Program elbet türkiyeden de satın alınabilir ama araç markası bazında lisanslanıyor ve ucuz değil.

Bizde de bir ODB aleti var, servislerde kullanılanları bilmem ama gitti gidiyor.com dan aldığımı arabaya taktım antifriz sıcaklığı dışında kayda değer birşey ölçmedi, arıza olsa belki bir de genel bir arıza kodu gösterecekti marka bazında herhangi özel bir detaya girmeden. Hal böyle olunca elektronik dert oluyor tabi.
 



Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Beni yardımcı olacağını söyleyen bir yakınım yanılttı.
Trabzon da şanzımanı söktürüp iki defa Ankara ya gönderdik hala beyin sıkıntısı var. Ankara da ki usta işini iyi yapamadığı halde ve de garantili yaptığı halde hala benden 1400 lira para istiyor.
Verme niyetim yok fakat yakınım olan kişinin tanıdığı birileri onu rahatsız etmesinler diye vereceğim fakat biraz onları bezdireceğim.
Halbuki Trabzon da bu işleri çok güzel yapan il dışından, hem de bir hayli uzaktan gelen müşterileri olan bir yer buldum.
Engin Alemdaroğlu diye bir arkadaş ilk gittiğimde kendi yoktu diğer usta Mustafa usta vardı fakat ben bir hafta önce Ankara daki ustaya parayı ödemiştim ve tekrar yolda kalmıştım.
Keşke önceden Engin Alemdaroğlu usta ve ekibinden haberim olsaydı.
Bir daha eski model araba alırsam olmazsa olmazım; arabamda elektrik düğmesiyle çalışacak olan gereçler far ve diğer lambalar, radyo, silgi ve kalorifer olacak. Çakmaklık dahi çalışmayacak, uzaktan kumanda ve alarm asla olmayacak.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

sisdagili61' Alıntı:
Beni yardımcı olacağını söyleyen bir yakınım yanılttı.
Trabzon da şanzımanı söktürüp iki defa Ankara ya gönderdik hala beyin sıkıntısı var. Ankara da ki usta işini iyi yapamadığı halde ve de garantili yaptığı halde hala benden 1400 lira para istiyor.
Verme niyetim yok fakat yakınım olan kişinin tanıdığı birileri onu rahatsız etmesinler diye vereceğim fakat biraz onları bezdireceğim.
Halbuki Trabzon da bu işleri çok güzel yapan il dışından, hem de bir hayli uzaktan gelen müşterileri olan bir yer buldum.
Engin Alemdaroğlu diye bir arkadaş ilk gittiğimde kendi yoktu diğer usta Mustafa usta vardı fakat ben bir hafta önce Ankara daki ustaya parayı ödemiştim ve tekrar yolda kalmıştım.
Keşke önceden Engin Alemdaroğlu usta ve ekibinden haberim olsaydı.
Bir daha eski model araba alırsam olmazsa olmazım; arabamda elektrik düğmesiyle çalışacak olan gereçler far ve diğer lambalar, radyo, silgi ve kalorifer olacak. Çakmaklık dahi çalışmayacak, uzaktan kumanda ve alarm asla olmayacak.
Bende radyo bile yok hocam:smiley:)))))

image.jpg
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Niyazi bey bence ne ankaradaki ustanın bir eksiği ne de trabzondakinin bir fazlası var.
Asıl problem biz bu işleri yanlış yapıyoruz.
Garantili yapıyor demiştiniz servis kabul formu aldınız mı? Muhtemelen hayır. Anlaşmazlık çıkarsa hakkınızı hangi belgeye dayanarak arayacaksınız garanti belgesi nerede?
İşi bilenler nasıl yapmışlar bir de ona bakın: Otomatik şanzıman tamircileri derneği diye bir dernek kurmuşlar. Ordan sertifikalı bir tamircinin tamir ettiği şanzımanın garantisi tüm ülkede geçerli ve garanti süresince aynı derneğe üye bir başka bir yerde ücretsiz tamir ediliyor. Etmezlerse elinizde garanti beglesi var mahkeme yolu da açık. Ha bilmem söylemeye gerek var mı- o dernek türkiye'de değil.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Ha birşey daha ekliyeyim. Adam foruma yazmış şanzımanı arizona çölünün ortasında değiştirdim fiyat 1600 dolardı, çölün ortasında kazıklanmadığıma memnunum yazıyor. Siz kaç lira ödediniz şimdiye kadar?
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Böyle bir dernek olduğunu şimdi sizden öğrendim.
Bizde bu güne kadar hep söz esas alındığından söze güvenildiğinden kaybediyoruz.
Kaç para ödediğime sıra gelince sanırım bir DOĞAN SLX alıp 4 lastik takardım, birazda artardı.
 



Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Umut bey,
Bende öyle bir araba alacağım. Hiç bir elektronik şey olmayacak. İçine telefon dahi girmeyecek fakat radyo benim olmazsa olmazım, türkü dinlemezsem ben biterim.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Böyle bir dernek olduğunu şimdi sizden öğrendim.

Dernek burda : http://www.atra.com/
Bizim memlekette değil yani. Ama sistem kurmasını bilen böyle kuruyor.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

Bazı ülkelerde yalan, hırsızlık, başkasının hakkına tecavüz büyük suç. Hatırlayan mutlaka çıkacaktır Obama'nın oval ofis maceralarında eşini aldatması için "o eşiyle arasında bizi ilgilendirmez, biz onu ben böyle bir şey yapmadım diye yalan konuştuğu için yargılayacağız" demişlerdi.
Bizdeyse her haltı yiyene "ulan ne uyanık be" derler.
O nedenle oralarda belge geçerli olur, bizdeki belgelenmiş şeyler dahi geçerli olmuyor.
 

Ynt: 2000 Model Hyundai Galloper Iı, V6, 3000 Motor, Otomatik, Kazasız, Boyasız, Masrafsız

O adam obama değil bill clintondu galiba. O ülkede de başka türlü işler dönüyor mesela yatırımcının biri 5 para etmez arazileri hisse senetlerini topluyor enayi avına çıkıyor, alan varsa o alanın sorunu, serbest piyasa ekonomisi ne de olsa.. zorla satmadık ya, tamamen yasal, mantık bu. Belki de insanlar biraz da bu yüzden kimseye güvenmiyorlar.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,971
Mesajlar
1,526,636
Kayıtlı Üye Sayımız
166,725
Kaydolan Son Üyemiz
avsarehberim

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst