Önder artık butür konularda konuşmamayı düşünüyorum ama bir pilanım var bu ne zaman gerçekleşir bilemiyorum hele bi şu krizi atlatalım alacam 90" lik defenderi kafama göre orjinalligini bozmadan fazlalıklarını kesip atacam ondan sonra bu konuşmalara devam ederiz yoksa forumdanda atılmak istemiyorum burda cok degerli ve bilgili arkadaşlar var onlardan mahrum kalmak istememdronder' Alıntı:hala defendera off-road aracı diyorsunuz yaa... yavuz abi ve bir çok lro cu bile kabul ediyor ekspedisyon aracı olduğunu ;D
Ergün abi ve Özgür bozulacak bir şey yok.gezi amaçlı gitseydik haberiniz olurdu merak etmeyin.test ve tanışma amacıyla kısıtlı bir zaman diliminde spontane bir buluşma oldu.bu arada umut'un dediği çok doğru kayışdağına gezi amaçlı gidilmez daha çok test ve mekanıdır.ufak bir parkur...beatrix' Alıntı:Ates, Cüneyt bu kareleri görünce ikinizede acayip bozuldum, bilmis olun....!!!! Ates ile son konusmamizda göya Ati`nin orda bulusup belkide ufak capli bir yerlere cikacaktik. Ikinizde ortadan kaybolup Kayisdagindan cikiyorsunuz ortaya, Pes valla bende evde oturup TV seyrettim, Iyimi....haber verseydiniz kesin gelirdim...!
duman' Alıntı:Ergün abi ve Özgür bozulacak bir şey yok.gezi amaçlı gitseydik haberiniz olurdu merak etmeyin.test ve tanışma amacıyla kısıtlı bir zaman diliminde spontane bir buluşma oldu.bu arada umut'un dediği çok doğru kayışdağına gezi amaçlı gidilmez daha çok test ve mekanıdır.ufak bir parkur...
duman' Alıntı:ergün abi,denize girmek amaçlı yazın gidelim oraya.güzel yermiş.
concrete' Alıntı:Ates, ben durtecek bisey soylemedim zaten. Asfaltperformansi cok dusuk olan nir kac arac var, diger bircogu hem asfalt, hem de arazi icin yapilmiyor mu zaten. Sen gercekten camurda arazi yapmak icin camur lastigi alacaksin, bazi yerleri sikintisiz asmak icin de araci yukseltmek youna gideceksin. sadece bunlari yaptiginda zaten asfalt performansin dusecek; baska yolu yok. Bunlari yaptigin bir aracla 150 km/sa hiz ciddi risk demek.
Bir kac saat once site komsum kapimi caldi ve gidip cok yeni pajerosunu dagdan aldik. Bir kac kere sofor koltuguna oturdugum icin biliyorum, Pajeronun gucu ve performansi tartisilmaz ama 83 beygirlik defender kurtardi pajeroyu, cunku lastikleri asfalt lastigiydi. Yani super arazi performansinin yaninda super asfalt performansi diye bisey yok zaten. Ama zj tabii ki bu iki performansin birlesimi acisindan oldukca iyidir, herkes oyle dedigine gore. Dedigin gibi araclarimizi kendimiz seciyoruz. Butce de var tabii. Gonlumde D2 var ama ikinci tercihim olan def kullaniyorum. Butce ve tercihler, butun mesele bu...
Selamlar.
concrete' Alıntı:Ben bu işe girerken insanların arasındaki güzel iletişim ve aynı dili konuşma durumundan etkilenmiştim. Aracın yüksek ihtimalle batacağını bile bile bazı yerleri zorlayıp mücadele etmek isteği ile doluydum. Gerçi bu istek hala var tabii ama bir yerde takılıp insanların ağzına dolanma konusu bazen tatsız bir hal alıyor gibi.
Bu marka çekişmesi hoş olmanın sınırında sanki. Birazcık daha üst seviyeye çıkarsa arazide yapacaklarımı etkilemeye başlayabileceğinden korkuyorum. Bu olursa, bu virüsten kurtulma şansı da olmadığına göre, 3. bir markaya geçeceğiz mecburen.
Aslında bu 3. marka Land altyapısının üstüne oturtulmuş xj kupası ile yapılan Land Jeeper olabilir...dağlar da yollar da Land Jeeperın...
dronder' Alıntı:konuda bazı yanlışlar sırayla dilim döndüğünce düzelteyim...
1. "Sen gercekten camurda arazi yapmak icin camur lastigi alacaksin, bazi yerleri sikintisiz asmak icin de araci yukseltmek youna gideceksin. sadece bunlari yaptiginda zaten asfalt performansin dusecek; baska yolu yok. Bunlari yaptigin bir aracla 150 km/sa hiz ciddi risk demek. "
cevap : benim araçta 31mt lastik, 3.5" yükseltme ve 2" flanş var. ve bunlar yapldıktan sonra asfalt performansı hiç düşmedi. flanş ve iyi amortisörden sonra viraj kabiliyeti artı bile derim. birde 150 km hız ... arazi taşıtları hız için yapılmamıştır ki 150km/sa binek araç için bile çok ciddi bir hızdır. ben aracım yükseltildikten sonra bursa otobanında 165km/sa yaptım. ve bu hız takometreden ölçülen değil gps den ölçülen gerçek hızdır. takometre o sırada ters dönmüştü. ama sunu da belirtetim mt lastiklerde hız sınırı 120 km/sa dir. ve ben normal şartlarda asla 100km/sa hızı geçmem. aslında binek araçta da 100km/sa hızı geçmiyorum...
2. " Ama zj tabii ki bu iki performansin birlesimi acisindan oldukca iyidir, herkes oyle dedigine gore. Dedigin gibi araclarimizi kendimiz seciyoruz. Butce de var tabii. " temiz bir 94-95 model zj yi 15000 liraya bulursunuz. ve 5000 liralık masraf ile yükseltme ve lastik işini halledersiniz. yani 20000 liraya hem arazide hemde asfaltta çok başarılı bir araç yaparsınız. peki defenderlar ne kadar ? daha mı ucuz ? ucuz olanlar ya 2.5 benzinliler ya da düz dizeller onlarda zjden fazla yakar ve sonuçta 60-90 beygir arasıda güç üretirler. forumda okuduğum neredeyse herkes ya puma ya da turbo dizel motor ile değiştirmeye çalışıyor. bir motor değişikliği en az 8000 liraya mal olur. bence defender iyi bir araç ama o kadar abartılmış ki fiyatları şuan ederinin çok üstünde...