Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan duman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 267
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,342
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Evet Asya tarafindakiler su kayisdagini birde bize gösterseler fena olmaz hani....
 

Etiketler
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Kayisdaginda cok az bir parkur var, Cok kisa surede biter. Bilmedigim yerler mi var diyecegim ama zaten kusbakisi da kucuk bir alan. Maksat muhabbet olsun denirse ayri tabii ama yol almak icin uymaz...
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

dronder' Alıntı:
hala defendera off-road aracı diyorsunuz yaa... yavuz abi ve bir çok lro cu bile kabul ediyor ekspedisyon aracı olduğunu ;D
Önder artık butür konularda konuşmamayı düşünüyorum ama bir pilanım var bu ne zaman gerçekleşir bilemiyorum hele bi şu krizi atlatalım alacam 90" lik defenderi kafama göre orjinalligini bozmadan fazlalıklarını kesip atacam ondan sonra bu konuşmalara devam ederiz yoksa forumdanda atılmak istemiyorum burda cok degerli ve bilgili arkadaşlar var onlardan mahrum kalmak istemem
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Ates, ben durtecek bisey soylemedim zaten. Asfaltperformansi cok dusuk olan nir kac arac var, diger bircogu hem asfalt, hem de arazi icin yapilmiyor mu zaten. Sen gercekten camurda arazi yapmak icin camur lastigi alacaksin, bazi yerleri sikintisiz asmak icin de araci yukseltmek youna gideceksin. sadece bunlari yaptiginda zaten asfalt performansin dusecek; baska yolu yok. Bunlari yaptigin bir aracla 150 km/sa hiz ciddi risk demek.

Bir kac saat once site komsum kapimi caldi ve gidip cok yeni pajerosunu dagdan aldik. Bir kac kere sofor koltuguna oturdugum icin biliyorum, Pajeronun gucu ve performansi tartisilmaz ama 83 beygirlik defender kurtardi pajeroyu, cunku lastikleri asfalt lastigiydi. Yani super arazi performansinin yaninda super asfalt performansi diye bisey yok zaten. Ama zj tabii ki bu iki performansin birlesimi acisindan oldukca iyidir, herkes oyle dedigine gore. Dedigin gibi araclarimizi kendimiz seciyoruz. Butce de var tabii. Gonlumde D2 var ama ikinci tercihim olan def kullaniyorum. Butce ve tercihler, butun mesele bu...
Selamlar.
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Ergün abi ve Özgür bozulacak bir şey yok.gezi amaçlı gitseydik haberiniz olurdu merak etmeyin.test ve tanışma amacıyla kısıtlı bir zaman diliminde spontane bir buluşma oldu.bu arada umut'un dediği çok doğru kayışdağına gezi amaçlı gidilmez daha çok test ve mekanıdır.ufak bir parkur...
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?


Gelin sizi birgün buraya götüreyim.....

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=22906.0
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

arkadaşlar ben artık çok merak ediyorum bu konu nereye varacak ? ve tencit pilavı gibi her yerde aynı yazıları okuyorum !!!!! concrete yazdıklarımın senin msjlarınla bir bağlantısı yok üstelik sana bişekilde kırgınlığımda yok ; iş bütce meselesi tamamen katılıyor ve saygı duyuyorum çünkü bende belli hesaplar yapmak zorundayım herkes gibi ,ama iş başka noktalara geliyor artık, kimse yeni 4*4 leri zaten beyenmez hale geldi 100.000 euroluk muhteşem araçlar berbat olarak sınıflandırıldı !!!! onuda geçtim , neredeyse jeep kullananları Harlemdeki zenci çeteleri , LR cileri ingiliz kraliyet ailesi olarak sınıflandırdınız bile !!!! ben bu güne kadar hep susutum ama offroad yapmadım demek arabadanda anlamam demek olmaz !!!!!!! yaklaşık 10 senedir aklınıza gelebilecek 4*4 ne varsa H2 dahil hepsini kullandım hemde uzun süreler, kim neyi istiyosa sürsün kullansın karışmamda ilgilenmemde , yavuz abi benim araç konusunda neler düşündüğümü baya iyi bilir, yazıları okudukça neredeyse bir ünimog alıcam ! o noktaya geldi sohbet çünkü araç kalmadı başka dünyada !!!! bırakın LR defender 83 ps miş ZJ 225 ps miş ortada matematik denen bir gerçek, var afaki konuşmalar değil !!! kime göre ,neye göre bu iyi bu kötü ? X şahıs yolda kaldı XJ kötü araç ?????? X şahıs ZJ ile rampa çıktı ama motor çok güçlü o yüzden ?????? X şahıs ZJ ile çamurda battı , millet çok kötü dedi ???? bumudur ,bunlarmıdır araç, marka kriterleri ???? 10 yaşındaki bir çocuk benimle güreşip beni yenme konusunda ne kadar başarılı olursa ,5.200cc 225 ps ile 2500cc 83 ps karşılaştırmakta o kadar komiktir; yakında konu benim babam senin babanı dövere gelicek işin sonu bu !!!!!!!!!!!!!!!!
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Al iste...!!! sonunda olan oldu, : : : Atesìn`de tepesi atti..... ;D ;D ;D Okumaktan yoruldum, degil yorum yapmak....! Ben yatiyorum 225 PS`lerede, 85 PS`lerede iyi geceler.... ;D
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

ergün abi,denize girmek amaçlı yazın gidelim oraya.güzel yermiş.
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

duman' Alıntı:
ergün abi,denize girmek amaçlı yazın gidelim oraya.güzel yermiş.


Ben tam aksine önce sert bır kış şartlarında buraya bir gezi planlamayı düşünüyorum, özellikle land'larıda davet etmeliyiz. Bakalım bu zeminde nasıl bir performans sergılerler....
Son yüklediğim resimlere bir bak (biraz önce yükledim) nedemek istediğimi daha iyi anlarsın. Bu zemin gerçekten çok zorlu 85 PS' lere göre pek değil... ZJ,nin nasılda zorlandığını bir görmenizi isterdim. CJ nispeten daha iyi ama bir land ne yapabilir bilemem.
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Ben bu işe girerken insanların arasındaki güzel iletişim ve aynı dili konuşma durumundan etkilenmiştim. Aracın yüksek ihtimalle batacağını bile bile bazı yerleri zorlayıp mücadele etmek isteği ile doluydum. Gerçi bu istek hala var tabii ama bir yerde takılıp insanların ağzına dolanma konusu bazen tatsız bir hal alıyor gibi.
Bu marka çekişmesi hoş olmanın sınırında sanki. Birazcık daha üst seviyeye çıkarsa arazide yapacaklarımı etkilemeye başlayabileceğinden korkuyorum. Bu olursa, bu virüsten kurtulma şansı da olmadığına göre, 3. bir markaya geçeceğiz mecburen.
Aslında bu 3. marka Land altyapısının üstüne oturtulmuş xj kupası ile yapılan Land Jeeper olabilir... dağlar da yollar da Land Jeeperın...
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Hoşuma giden bu kareyi tekrar paylaşmak istedim.

 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Spagetti benzetmesi süper
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?


konuda bazı yanlışlar sırayla dilim döndüğünce düzelteyim...

1. "Sen gercekten camurda arazi yapmak icin camur lastigi alacaksin, bazi yerleri sikintisiz asmak icin de araci yukseltmek youna gideceksin. sadece bunlari yaptiginda zaten asfalt performansin dusecek; baska yolu yok. Bunlari yaptigin bir aracla 150 km/sa hiz ciddi risk demek. "

cevap : benim araçta 31mt lastik, 3.5" yükseltme ve 2" flanş var. ve bunlar yapldıktan sonra asfalt performansı hiç düşmedi. flanş ve iyi amortisörden sonra viraj kabiliyeti artı bile derim. birde 150 km hız ... arazi taşıtları hız için yapılmamıştır ki 150km/sa binek araç için bile çok ciddi bir hızdır. ben aracım yükseltildikten sonra bursa otobanında 165km/sa yaptım. ve bu hız takometreden ölçülen değil gps den ölçülen gerçek hızdır. takometre o sırada ters dönmüştü. ama sunu da belirtetim mt lastiklerde hız sınırı 120 km/sa dir. ve ben normal şartlarda asla 100km/sa hızı geçmem. aslında binek araçta da 100km/sa hızı geçmiyorum...

2. " Ama zj tabii ki bu iki performansin birlesimi acisindan oldukca iyidir, herkes oyle dedigine gore. Dedigin gibi araclarimizi kendimiz seciyoruz. Butce de var tabii. " temiz bir 94-95 model zj yi 15000 liraya bulursunuz. ve 5000 liralık masraf ile yükseltme ve lastik işini halledersiniz. yani 20000 liraya hem arazide hemde asfaltta çok başarılı bir araç yaparsınız. peki defenderlar ne kadar ? daha mı ucuz ? ucuz olanlar ya 2.5 benzinliler ya da düz dizeller onlarda zjden fazla yakar ve sonuçta 60-90 beygir arasıda güç üretirler. forumda okuduğum neredeyse herkes ya puma ya da turbo dizel motor ile değiştirmeye çalışıyor. bir motor değişikliği en az 8000 liraya mal olur. bence defender iyi bir araç ama o kadar abartılmış ki fiyatları şuan ederinin çok üstünde...
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?


boşver güven abi ;D en iyisi bir haftasonu camel parkuruna girelim kesin kalırım bir yerlerde sende beni çekersin olur biter...

tekrar söylüyorum maddi bişey için asla insan kalbi kırmak istemem...
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?


Dostum, yanlışlar demişsin ama beni doğrulamışsın sen.
1- 150 km arazi aracıyla yapılmaz demişim. sen de bunu teyit etmişsin.
2- Ben def ile zj kıyası yapmadın ki bütçe derken. İlk tercihim disco 2 dedim, ikinci tercihim de def. Bütçem def için uygun ve def kullanıyorum. Dediğin rakamlara zj yapıldığını öğreniyorum ben de ama tercih etmedim ki. Ben LR nin yüksek koltuğunda gezmeyi seviyorum. Bu durum yeni pajeroda da var mesela.
Def fiyatları gerçekten abartılı bence de. Ama iyi takiple gerçek satıcıda 10.000 ytl ye temiz araç rahatlıkla alınır bence Ok latiklerini kestirip yükseltme yapmadan araziye çıkabiliyorsun. Toplamı da 10.000 ytl de kalıyor yani. İlave modifikasyonlardan sen de bahsetmemişsin zaten. Gönlümdeki Disco 2 için min. 25.000-30.000 ytl + modifikasyon masrafı gerekiyor. fakat ilginç biçimde D2 nin modifikasyon masrafının xj ya da zj den ucuz olduğunu öğrendim. Kıyasın kardeşimin zj için aldığı rakamlar ve yakın bir arkadaşımın yeni yaptığı D2 için harcadığı para... Güvenilir rakamlar yani...