Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan duman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 267
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,299
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

28.12.2008 Sile tarafında bir gezi için başlık açtım.
Bilginize...

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=21827.0
 

Etiketler
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Ladder Frame, Back bone, Monocoque olmak üzere tipleri oluyor.
SUV sınıfı araçlarda genelde monocoque şasi kullanılıyor, yani binek araçlar gibi. En üst seviye mühendislik teknolojisi gerektiren modern şasiler bunlar.

Klasik Şasi ise kamyonlar gibi araçlarda kullanılan Ladder Frame, merdiven vari yapısından dolayı deniyor. Bu durumda pek çok arazi aracı halen bunu kullanıyor.

Back bone, bildiğimiz F1 araçları gibi olanlar aslında... hiç girmiyorum. Buggy yapmak isteyenler için...

Şimdi XJ ise hem ön tarafta hem arka tarafta bildiğimiz klasik şasi kullanmasına rağmen, kabinin zeminini yere yaklaştırmak, oturma pozisyonunu rahatlaştırmak, yandan gelen darbelere karşı dayanıklı olaması için modern şasi ile entegre, yani vibrasyona sebep olan motor ve yürüyüş takımı bağlantıları klasik şasiye bağlı ancak bu şasi uçları da mevcut kabinle birleşiyor. Bu durumda siz bir Body lift yapmak isterseniz. Yani şasi ile kabin arasını yükseltmek veye darbe emici koymak, çok ağır modifikasyon gerekebilir. Aracı incelemek lazım...

Ancak temelde faydası rahat sürüş, rahat oturma pozisyonu vs... iken burulmalarda eski tip tam şasi araçlar kadar stabil olmayabilir. Eğer çarpraz geçişlerde aracınızın kapıları zorlanmadan açılıyor kapanıyor ise sorun yok. Yeterli tolerans sınırları içindedir.

Mobnocoque şasili en baba araçlardan LAda Niva'da benim, burulma sırasında arka bagaj kapağını açar ama kapayamazdınız, hatta bagajda boylamasına yerine sabitlenen bir tahta basamakta burulma sonrası bagaj zeminine düşerdi.

neyse çok gereksiz oldu, sanayi ağzı ile yarım şase deniyor ama aslen tüm araçlarda tamamen şasi var, sadece yapılış amacına ve teknolojisine göre filan adlandırılıyor sanıyorum. Neyseki herşey birbirine bağlı duruyorsa sorun yok demek....
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Niva'nın arka kısmında şase yok diye biliyordum ben, en azından ön taraftaki gibi sağlam bir şey değil, zira arka taraftan sert çekilmelerde kasalarının yırtıldıkları bilinen bir şey. Yapılmaması gereken sert çekilme veya çekme XJ'e pek dokunmuyor, bir kaç kez mecbur kalıp hem çekme hemde çekilmeye maruz kaldı. Kapılarla ilgili bir sorunda yaşamadım şimdiye kadar. XJ'in şasesi alttan bakınca görünüyor, hatta şase ayrıymış gibi bir görüntüsü var, LPG borusunu iç kısmından bir yerlere sürtmeyecek şekilde geçirtmiştim ordan iyi biliyorum alt kısmını. Alttaki fotoğraf fikir verecektir şasesi hakkında.

SYE14.jpg
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Orkunun mesajında eksik olup Yavuzun tamamladığı yağ lekesi ile ilgili bir anım var.
5-6 sene kadar önce alman unimog klübüne göderdiğim aşağıdaki resimden sonra asil üye olabilmiştim. ;D

1638128.jpg
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Nadir abi "yağ lekesi varsa araç uzun süredir sendedir" manasımı çıkardılar yoksa fotodan ;D

Bizim garaj yolunda aracın burnunun durduğu yerde çimler artık çıkmıyor ;D köpekler gibi, kendi bölgesini işaretlemiş ;D ;D
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

:smiley::smiley::smiley: çok hoşuma gitti bu benzetme...

Benimki de çamur banyosu yaptıktan sonra park ettiği yere öbek öbek çamur bırakıyo. Sabah bayağı kirletmiş oluyo yattığı yeri. Bu durumda bizim eşek te .ıçmış oluyo galiba. :smiley:
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

BolbuzJack' Alıntı:
Niva'nın arka kısmında şase yok diye biliyordum ben, en azından ön taraftaki gibi sağlam bir şey değil, zira arka taraftan sert çekilmelerde kasalarının yırtıldıkları bilinen bir şey. Yapılmaması gereken sert çekilme veya çekme XJ'e pek dokunmuyor, bir kaç kez mecbur kalıp hem çekme hemde çekilmeye maruz kaldı. Kapılarla ilgili bir sorunda yaşamadım şimdiye kadar. XJ'in şasesi alttan bakınca görünüyor, hatta şase ayrıymış gibi bir görüntüsü var, LPG borusunu iç kısmından bir yerlere sürtmeyecek şekilde geçirtmiştim ordan iyi biliyorum alt kısmını. Alttaki fotoğraf fikir verecektir şasesi hakkında.

Lada küçük ve çok hafif bir araç hesaplar ona göre yapılmış, yeterli gördükleri kadar uzatmışlar, XJ hem uzun hem ağır hemde motor açısından çok daha güçlü, arkada makas kullanılmasınında etkileri ile Tam şasemsi ( diyelim) kuvvetlendirme parçaları kullanmışlar.

[attachment=1]

Fakat esas benim hoşuma gitmeyen tarafı , bu parçanın açık U şeklinde olup kupaya punta punta bağlanması oldu, ya kapalı U şeklinde olup kupa buna esnek parçalarla bağlanmalıydı yada daha kalın malzememden komple kaynak çekilecek şekilde olmalıydı.

punta kaynağın şöyle bir mahsuru var , burulma ve çekilmelerde hemen kopmasa bile uzun vadede uzamalar ve boşluklar oluşur, çok eski model monoblok arabalara bindiğinizde her tarafından ses gelmesinin asıl sebebi budur. XJ de durum bukadar kötü değil ama yinede gerçek bir şasi ile kıyaslanamaz.

Kısacası

sorun şu , (ki beni haklı çıkartıyor)

http://www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?p=916499

Çözüm Bunlar ( Birkaç tane gördüm);

http://www.tntcustoms.com/page.asp?pageid=59

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=132116

http://www.rocdogfab.com/index.php?page=shop.product_details&category_id=4&flypage=shop.flypage&product_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=26

Uzun vadede aracınızı burulmalı, çarpmalı, sürtmeli şekilde ağır off-road şartlarında kullanacaksanız bu kitler mantıklı görünüyor.

Selamlar
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Benim CJ yağ damlatmıyor :smiley: Sık sık şüphelendiğim için yağ kontrolü yapmak zorunda kalıyorum :D
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Unutmuşum yağ meselesini :smiley: uzun uğraşlardan sonra damlatabildi arazi şanzımanı, PTO kapağından akıtıyordu resmen ;D ayarı var onunda... azar azar damlatacak... ayarladık... şimdi şu PTO kapağını değerlendirme vakti geldi ;D
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Güzelmiş kitler, özellikle alt koruması zayıf olan XJ için ilaç olurlar. Kupa ve şase ayrı araçlar malesef artık tarihe karışıyorlar, çok fazla seçenek kalmadı sanıyorum bu şekilde araç almak isteyenlere.
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

arkadaşlar!!!!! konu başlığıyla ilintili bir link yolluyorum isterseniz bi bakın burası fazla sesssiz kalmış bu aralar :D :D :D
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=15120.msg165957#msg165957
 


Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

BolbuzJack' Alıntı:
Güzelmiş kitler, özellikle alt koruması zayıf olan XJ için ilaç olurlar. Kupa ve şase ayrı araçlar malesef artık tarihe karışıyorlar, çok fazla seçenek kalmadı sanıyorum bu şekilde araç almak isteyenlere.

Bu görüş doğru, şasili araçlar birer birer tarih oluyorlar, ama jeep hala rubicon u üretiyor, Defender yepyeni new defender i çıkarttı, Unimog u şasesiz düşünemiyorum, Suzuki Jimny, LC prado ve LC 100 var, Bunlar dışında pick-up modellerinin tamamı uzunca bir süre şasili üretilecek.

Ama en mantıklısı galiba yine eski araçlardan klas off-road araçları yapmak, az elektronik çok mekanik az dert. Birde şu tüv meselesi çözülse.

Selamlar
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

He he... Konu burada çözülmüş çokta bilgi içeren bir hal almış.

Modern dünyada üretilen monoblok şasilerde en az eski tip şasiler kadar sağlam ve güvenli oluyor o farklı bir konu aslen.
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

LRTD5' Alıntı:
Modern dünyada üretilen monoblok şasilerde en az eski tip şasiler kadar sağlam ve güvenli oluyor o farklı bir konu aslen.

Şu şeyi diyorsun LR3 ün rigid body test, 6 tanemi ne LR 3 ü birinin tamponuna bağlayıp vinçle havaya kaldırıyorlardı, her biri 2.7 ton. Dur videosunu bulayım onun.
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Evet aynı şekilde bir LR3'ün ucuna Tuareg, x5 vs gibi 3 rakibini bağlayarak test yapıyorlar.
Videosu ise Top Gear bölümlerinden birinde mevcut...

Bunu yapmalarının sebebi de muhafazakar UK vatandaşlarının bu konuda biraz çekinceli olması, yani onlar şasesiz bir LR deyince hemen Freelander aklıllarına geldiğinden bu test ile kanıtlamaya çalışıyorlardı :smiley:

Eh çoğumuzda bu konuda muhafazakar sayılırız. Bende şöyle alttan gözüken sağlam bir şase tercih ederim her zaman :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,085
Mesajlar
1,528,442
Kayıtlı Üye Sayımız
166,827
Kaydolan Son Üyemiz
alwaysrentacar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst