Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?
BolbuzJack' Alıntı:
Niva'nın arka kısmında şase yok diye biliyordum ben, en azından ön taraftaki gibi sağlam bir şey değil, zira arka taraftan sert çekilmelerde kasalarının yırtıldıkları bilinen bir şey. Yapılmaması gereken sert çekilme veya çekme XJ'e pek dokunmuyor, bir kaç kez mecbur kalıp hem çekme hemde çekilmeye maruz kaldı. Kapılarla ilgili bir sorunda yaşamadım şimdiye kadar. XJ'in şasesi alttan bakınca görünüyor, hatta şase ayrıymış gibi bir görüntüsü var, LPG borusunu iç kısmından bir yerlere sürtmeyecek şekilde geçirtmiştim ordan iyi biliyorum alt kısmını. Alttaki fotoğraf fikir verecektir şasesi hakkında.
Lada küçük ve çok hafif bir araç hesaplar ona göre yapılmış, yeterli gördükleri kadar uzatmışlar, XJ hem uzun hem ağır hemde motor açısından çok daha güçlü, arkada makas kullanılmasınında etkileri ile Tam şasemsi ( diyelim) kuvvetlendirme parçaları kullanmışlar.
[attachment=1]
Fakat esas benim hoşuma gitmeyen tarafı , bu parçanın açık U şeklinde olup kupaya punta punta bağlanması oldu, ya kapalı U şeklinde olup kupa buna esnek parçalarla bağlanmalıydı yada daha kalın malzememden komple kaynak çekilecek şekilde olmalıydı.
punta kaynağın şöyle bir mahsuru var , burulma ve çekilmelerde hemen kopmasa bile uzun vadede uzamalar ve boşluklar oluşur, çok eski model monoblok arabalara bindiğinizde her tarafından ses gelmesinin asıl sebebi budur. XJ de durum bukadar kötü değil ama yinede gerçek bir şasi ile kıyaslanamaz.
Kısacası
sorun şu , (ki beni haklı çıkartıyor)
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?p=916499
Çözüm Bunlar ( Birkaç tane gördüm);
http://www.tntcustoms.com/page.asp?pageid=59
http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=132116
http://www.rocdogfab.com/index.php?page=shop.product_details&category_id=4&flypage=shop.flypage&product_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=26
Uzun vadede aracınızı burulmalı, çarpmalı, sürtmeli şekilde ağır off-road şartlarında kullanacaksanız bu kitler mantıklı görünüyor.
Selamlar