Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BGRDRC Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,604

BGRDRC

Kamp I
Mesajlar
182
Tepkime Puanı
13
Yer
ANKARA
Herkese Selamlar;
Benim de aklımda tavanı yükseltmek var(Westfalia California Exclusive'e benzer bir şekilde)ancak tabiiki bu şekilde hazır bir tavan bulmak Türkiye'de imkansız.O yüzden Westfalia California Exclusive'in tam ölçüleri bir şekilde bulup,bu şekilde yüksek tavan isteyen Transportercılar birleşip fiber kalıp hazırlatıp yaptırabiliriz diye düşünüyorum.Böyle herkese çok daha uygun olur.Ayrıca elimizde hazır kalıp olacağı için ileride tekrar işimize yarayacaktır.
Tavan yatağı için de aşağıdaki linkte yer alan pickupların arkasını kapatan mekanizmaya benzer ancak daha sağlam(insan ağırlığını taşıyabilecek)farklı bir rulo katlanır sistem düşünüyorum.Westfalia C.E.'de yer alan öndeki alkoven benzeri çıkıntı bu tip bir mekanizma için biçilmiş kaftan gibi duruyor bence.Böylece son derece kıymetli alandan tasarrufu maksimum ölçüde kullanma şansım olur diye düşünüyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=Z5Vx8HCQtYw&feature=player_embedded#at=190
Eğer t4'e uygun bir plan çizme şansım olursa paylaşmaya çalışacağım...
 

Etiketler
Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Mekanizmanın biraz daha basitini, banyo kapısında kullanmak için sordum, 50 cm'ine 500 TL fiyat çıkardılar, yani 2 mt olsa 2000 TL..
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Atilla Bey Merhaba;
Ben bugün biraz daha araştırdım ve birkaç yeni tip panjur kepenk(poliüretan dolgulu çelik-aluminyum,her bir panjur dilimi ölçüsü 55mm genişlik,1.4mm kalınlık,istenilen en/boy da yapılabiliyor) yapan firmanın internet sitesini inceledim ancak bunlar ne kadar verimli olur,fiyat ne çıkar tabii ki araştırmak lazım.Hani şu özelikle AVM'lerdeki işyerlerinin kepenklerini bundan yapıyorlar ya...
Aynı zamanda içeride kullanılacak mobilya kapakları ve duş/tuvalet bölümüne kapı olarak kullanılabilmek için bu şekilde çalışan bir mekanizma yaptırılabilir.Hem pratik hem de hafif olacağı için son derece kullanışlı olacaktır diye düşünüyorum.Pvc'den rulo panjur sistemli büro mobilyası yapan bir yer hatırlıyorum Ankara Siteler'de.Onu da bir taraftan araştıracağım..
Umarım faydalı ve ekonomik bir sonuca ulaşabilirim.
Size verdikleri fiyat oldukça yüksekmiş.Malzemenin farklı bir özelliğinden olabilir diye düşünüyorum.Resimleri varsa ekleme şansınız olursa sevinirim.
Tşk
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Tavanı yükselttikten sonra yatak işi kolay. Klasik westfalia düzeni ise yatak yukarıda sürekli açık olsa bile farketmez. Carthago malibu modeli benzeri yatağı önde olan tasarımlarda önemli ama.

Aslında fikir çok cazip. Yüksek tavan isteyen bir sürü arkadaşımız var. Birileri ön ayak olursa epey müşteri toplanır bu iş için.

Naçizane önerim, madem kalıp dökülüp sıfırdan tavan yapılacak, mümkün olan en yüksek tavanı yaptırmakta fayda var. Tavan içine aralılklarla güvenlik barları da düşünülmeli. Hem güvenlik sağlar, hem bu barların kaynaklanmasıyla tavan daha sağlam monte edilir hem de sonradan tavana takılacak port-bagaj, güneş paneli gibi aksesurların sağlam monte edilmesine olanak sağlar.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Cem Bey Merhaba;
Madem çok fazla kişi tavan yükseltmeye uğraşıyoruz o zaman bir liste oluşturalım.Bir taraftan da çeşitli şehirlerde bu işi takip edecek/araştıracak arkadaşlar belirleyelim.Sonrasında kalıp işine girelim derim.Hem bir standartımız olur.Hem de dediğiniz gibi çeşitli fikirlerle bu işi gelştirip çok iyi bir noktaya getirebiliriz.Benim bildiğim İstanbul'da Levent Abi'de aracınının tavanını yükseltmek istiyordu.Bu şekilde bir listeyi nasıl oluşturabiliriz?Yardım lütfen..
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Merhaba;

Bu ise on ayak olmaniz co guzel. En azindan madem ulkemize california tarzi araclar gelmiyor, ihtiyaci olanlarin kendilerinin yapmasi cok guzel. Benim kafama takilan bir kac soru var.

1. Kalip kime yaptirilacak? Fiberciler kalip cikarmak icin yuksek meblalar istiyebilir ve benim bildigim fiber teknelerin kaliplari ahsaptan hazirlanir. Bu tavaninda ufak bir tekne olculerinde olacagini hesaba katarak belkide sitelerde yaptirmak kalibi cok daha akillica olabilir. Ozellikle tanidik bulunursa. Mesela levet (buralpdi) abinin asil meslegi bu ve belki tanidiklari vardir.

2. Aracin tavanini istedigimiz gibi yukseltebiliyormuyuz. Bunun kanuni bir proseduru ve ruhsata isletimesi vs. gereklimi?

Yukarda dedigim gibi eger tanidik bulunabilise ahsap kalip yapim cok maliyetli olmaz ve bu tavani yaptirmak isteyen cok olursa maliyet bolusulur ve kimsenin disine dokunmaz extradan kalip yaptirilmis olmasi. Yani hemen hemen fibercinin tavan yapimi icin isteyecegi mebleya (ki kisi sayisi cok olursa bundada pazarlik yapilir) bu is halledilebilir.

Gecmisten bir ornek vermek istiyorum on ayak olunmasi ile neler yapilabilecegine dair. Gecmis yillarda Turkrock.com adli sitenin ve forumun mudavimlerindendim. O yillarda oradaki yazarlardan biri cikip kendi adimiza turklere ozgu bir elektro gitar yaptiralim dedi. Tabiiki tahmin edilecegi gibi bir cok kisi nasil yaptircan olurmu o is vs. vs. Yani olumlu bakan yok. Ama bu ise sicak bakan 10 kisi cikti. Tasarimlar yapildi. Cort gitarlarinin genel merkezine mail atildir, Turkiye distrubitoru ile konusularak genel merkeze fikir iletildi. Cort gitarlari bu isle gercekten cok iglilendi ve gitarin neredeyse maliyet fiyatinin bile altina 10 adet cok guzel "Cort Turkish Edition" adli gitari uretti. Ozel uretim oldugu icin herseyi ile ozel bir gitar oldu. Ve en onemlisi dunyada sadece 10 kiside var. Bunlardan biriside Manga grubunun gitaristi. Ben gitarin eski tasarimlarini cok daha fazla begenmistim son tasarim cok hosuma gitmesede ozel bir gitar Resimler;[attachment=1][attachment=2][attachment=3]

Isin ozune donersek birlik olup, istenildigi takdirde yapilmiyacak is yok. Belkide bu onerinizede cok karsi cikan olabilir ama bence cok ama cok guzel fikir.

Te18


Manga yamur cort turkish edition


TE
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Bunun esas maliyeti modelidir. Kontraplaktan model olmaz. Olursa cirkin olur. Camurdan yapmak lazim. Cok mesakkatli isler. Yapanin pantograf bilgisi olmali yoksa 4 kosesi ayri olur.
Kalipci bulunur. Ama polyester ve katkilari simdi ne kadar ama bilmiyorum bir hayli maliyetlidir. Bu tip bir tavan 40 kilo olsa Bunu kalibina en az 200 kilo gitse 250 kilo malzeme lazim. Bu da sadece bir kac milyar malzeme demek. Buna iki katiiscilik koyun. Sadece kaliba. Bir okadar da modelciye koyun. Bilmem fiyat nerelerde geziniyor belli oldu mu?
Ne kadar bolunurseniz bolunun. Sadece model isciligine etki eder. Gerisi standart fiyattir.


Bunun disinda gitarin tasariminin bu cografya ile ilgisini cozemedim. Gitar ayni gitar. Nesi degisik?
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

İnsel Bey Merhaba;
Kalıp için neden ahşap kullanamıyoruz anlamadım.Ben Antalya'da büyüdüm,arkadaşlarımdan babası balıkçılıkla geçinenler,hatta kendi teknelerini yapanlar bunları zaman zaman onaranlar vardı.Çoğu da ahşap-fiberden mamul olan bu tekneleri ilk kalıp çıkarma aşamasında güzelce zımparalanmış ahşap kalıpları kullanıyorlar,sonrasında içini ahşap iskeletle destekliyorlardı.Bu noktada biz kalıp aşamasında ahşabı kullanıp Cem beyin önerisini dikkate alarak kalıp içinde kalacak şekilde çelik profil koyduğumuzda bir problem çıkacağını sanmıyorum.Bu noktada illaki kalıbın çamurdan çıkarılmasına gerek olacağını düşünmüyorum.Önemli olan yurtdışındaki çeşitli tavan örneklerinden bize uygun veya minimum değişiklik yaparak uydurabileceğimiz bir örneğin çeşitli resimlerini autocad vb bir programla gerçekçi ölçülerle elektronik ortama aktarabilmek ve şablonu çıkarabilmek.Sonrasında zaten herhangi bir cnc veya freze tezgahında kalıp için kullanılacak materyal(illa ahşap olmasına gerek yok bu galvanizli sac,aluminyum vb de olabilir) sizin elektronik ortamda çıkarttığınız çizime göre şekillenecektir.Elinden çizim gelen,bu tip programlarda ban destek olabilecek arkadaşlarla en azından kalıbın elektronik ortamda oluşturulması konusunda akşamları bilgisayarımızda kendi kendimize çizim yapar,sonrasında farklı çizimlerin iyi-kötü yanlarını bir araya getirip ortaya son derece kullanışlı bir kalıp planı çıkarılabilir diye düşünüyorum.Çıkan plana göre cnc tezgahlarıyla görüşülür ve değişik materyallerin kalıba uygunluğu araştırılır ancak öncemli olan birşeyler yapmaya başlamak bence.Yoksa tabiiki kolay olmayacaktır çok emek ve uğraşı gerektirecektir ancak akşam karavanınızda yatarken sizi dış ortamdan koruyan tavanın kendinizin ve dostlarınızın elinden çıkmış olması bence bir karavancı için en büyük gururdur...
Aşağıda office paintle yaklaşık 5dk'da yaptığım ve aklımdaki high top tavanı daha net açıklamamı sağlayacağını düşündüğüm çizimi de paylaşıyorum.(Netten vwt4 fabrika yüksek tavan resmi bulabildim o yüzden buna uyarladım ancak normal tavan için de aynı yükseklik ve yakın bir şekil düşünülebilir.Zaten dedim ya fikir vermesi açısından çizdim)

T4 high roof
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

BGRDRC' Alıntı:
İnsel Bey Merhaba;
Kalıp için neden ahşap kullanamıyoruz anlamadım.Ben Antalya'da büyüdüm,arkadaşlarımdan babası balıkçılıkla geçinenler,hatta kendi teknelerini yapanlar bunları zaman zaman onaranlar vardı.Çoğu da ahşap-fiberden mamul olan bu tekneleri ilk kalıp çıkarma aşamasında güzelce zımparalanmış ahşap kalıpları kullanıyorlar,sonrasında içini ahşap iskeletle destekliyorlardı.Bu noktada biz kalıp aşamasında ahşabı kullanıp Cem beyin önerisini dikkate alarak kalıp içinde kalacak şekilde çelik profil koyduğumuzda bir problem çıkacağını sanmıyorum.Bu noktada illaki kalıbın çamurdan çıkarılmasına gerek olacağını düşünmüyorum.Önemli olan yurtdışındaki çeşitli tavan örneklerinden bize uygun veya minimum değişiklik yaparak uydurabileceğimiz bir örneğin çeşitli resimlerini autocad vb bir programla gerçekçi ölçülerle elektronik ortama aktarabilmek ve şablonu çıkarabilmek.Sonrasında zaten herhangi bir cnc veya freze tezgahında kalıp için kullanılacak materyal(illa ahşap olmasına gerek yok bu galvanizli sac,aluminyum vb de olabilir) sizin elektronik ortamda çıkarttığınız çizime göre şekillenecektir.Elinden çizim gelen,bu tip programlarda ban destek olabilecek arkadaşlarla en azından kalıbın elektronik ortamda oluşturulması konusunda akşamları bilgisayarımızda kendi kendimize çizim yapar,sonrasında farklı çizimlerin iyi-kötü yanlarını bir araya getirip ortaya son derece kullanışlı bir kalıp planı çıkarılabilir diye düşünüyorum.Çıkan plana göre cnc tezgahlarıyla görüşülür ve değişik materyallerin kalıba uygunluğu araştırılır ancak öncemli olan birşeyler yapmaya başlamak bence.Yoksa tabiiki kolay olmayacaktır çok emek ve uğraşı gerektirecektir ancak akşam karavanınızda yatarken sizi dış ortamdan koruyan tavanın kendinizin ve dostlarınızın elinden çıkmış olması bence bir karavancı için en büyük gururdur...
Aşağıda office paintle yaklaşık 5dk'da yaptığım ve aklımdaki high top tavanı daha net açıklamamı sağlayacağını düşündüğüm çizimi de paylaşıyorum.(Netten vwt4 fabrika yüksek tavan resmi bulabildim o yüzden buna uyarladım ancak normal tavan için de aynı yükseklik ve yakın bir şekil düşünülebilir.Zaten dedim ya fikir vermesi açısından çizdim)

http://www.motorhoming.com/T4%20Westfalia%20California.jpg
Bu tip bir tavandan bahsetmistiniz. California derken. Ayrica cnc tezgahi obsiyonundan bahsetmemissiniz. Ben kotraplakla yapilmis modellerde koselerin koseli olmasinin cirkin durabileceini dusundugumden oyle demistim.
Verdigim ornekteki koselerin ne kadar yuvarlak olduguna bakiniz. Cnc ile mumkun olabilir bunu halletmek.
Destekliyorum yanlis anlislmasin. Kolay gelsin.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

dostlar, erkek kardeşim heykeltraş, daha önce sayısız defa kalıp işleriyle uğraştı, hatta sıfırdan custom chopper ve hatta araba yapmışlığı var -- ( bu bir çeşit amerikan arabalarının yeniden yapımı kaportayı kaldırıp atıyorlar motor ve şasi üzerine sıfırdan araba yapıyorlar, daha çok sanatsal bir çalışma, bu iin bir ismi vardı ama kusuruma bakmayın hatırlayamıyorum) -- velhasılı bu kalıp konusunda kendisiyle konuşabilirim, herhangi bir sanayi ustasının yapabileceğinden çok çok daha iyisini yapacağıa eminim...
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

insel' Alıntı:
Bunun esas maliyeti modelidir. Kontraplaktan model olmaz. Olursa cirkin olur. Camurdan yapmak lazim. Cok mesakkatli isler. Yapanin pantograf bilgisi olmali yoksa 4 kosesi ayri olur.
Kalipci bulunur. Ama polyester ve katkilari simdi ne kadar ama bilmiyorum bir hayli maliyetlidir. Bu tip bir tavan 40 kilo olsa Bunu kalibina en az 200 kilo gitse 250 kilo malzeme lazim. Bu da sadece bir kac milyar malzeme demek. Buna iki katiiscilik koyun. Sadece kaliba. Bir okadar da modelciye koyun. Bilmem fiyat nerelerde geziniyor belli oldu mu?
Ne kadar bolunurseniz bolunun. Sadece model isciligine etki eder. Gerisi standart fiyattir.


Bunun disinda gitarin tasariminin bu cografya ile ilgisini cozemedim. Gitar ayni gitar. Nesi degisik?

Insel hocam benim bildigim kadari ile ahsaptan ince iscilik ile ilk basta ahsap ters hazirliyorlar ve onun icine fiberglass dokerek ters kalibini cikariyolar. Bu fiber kalibida istenildigi gibi zimparalayarak yumsak bir hale getiriyolar. Hazirlanan kalip waxlandiktan sonra uzerine tekrar fiberglass uygulayarak asil aksami yapiyolar. En azindan ben boyle biliyorum. Onun icin ahsap demistim.

Gitar meselesine gelince oncedende belirttim cizilen modeller arasinda bence en cirkini bu idi. Cok daha guzel ornekler mevcuttu. Mesea govdesi kirmizi olup koprunun sonrasinda ay manyetikler arasinda yildiz olan ve klavye uzerindeki inlayleri ay yildiz seklinde sedef kakmali olanlar vs. vs. Ama ne yazikki almak isteyen 10 kisi bu modeli begendi ve bunu aldilar. Ben olsam almazdim boyle custom bir gitar yaptirirken cok daha guzel tasarimlar yaptirilabilirdi.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

insel' Alıntı:
http://www.motorhoming.com/T4%20Westfalia%20California.jpg
Bu tip bir tavandan bahsetmistiniz. California derken. Ayrica cnc tezgahi obsiyonundan bahsetmemissiniz. Ben kotraplakla yapilmis modellerde koselerin koseli olmasinin cirkin durabileceini dusundugumden oyle demistim.
Verdigim ornekteki koselerin ne kadar yuvarlak olduguna bakiniz. Cnc ile mumkun olabilir bunu halletmek.
Destekliyorum yanlis anlislmasin. Kolay gelsin.
çizim halledilebilirse ben zannediyorum cnc router makinemde kalıp çıkarabilirim ama her 10 cm yükseklik için ayrı bir çizim gerekmekte
 


Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Süper;
işte bu sitenin üyelerinde de bu beklenirdi.Birlikte yapılabilecek son derece güzel bir çalışma olacak bence.. ;D
Burak Bey kardeşinizle konuşursanız ve kendisi bizi daha önceki çalışmalarından edindiği tecrübelerinden faydalandırırsa sevinirim.Bu arada ben de bir kaç grafiker arkadaşımla konuştum.Çok detaylı anlatma fırsatım olmadı ancak çizimler konusunda bana destek olabileceklerini söylediler.Kardeşinizle birlikte ortaya güzel bir sonuç çıkabiliriz diye düşünüyorum.
Kadir Bey sizin CNC makinenize uygun bir formatta yapılacak çizimle parça parça bile olsa ortaya son derece güzel bir kalıp çıkarabiliriz.Katkınıza çok teşekkürler...Bu arada sanırım siz de Ankarada'sınız..Fırsat olursa görüşelim isterim..
Harbiden çok heyecanlandım. ::smiley:.ilk işim grafikerci arkadaşlarımın tepesine çökmek olacak...Başka katkısı olabilecek tüm arkadaşlardan fikir ve düşüncelerini bekliyorum..
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

BGRDRC' Alıntı:
Süper;
işte bu sitenin üyelerinde de bu beklenirdi.Birlikte yapılabilecek son derece güzel bir çalışma olacak bence.. ;D
Burak Bey kardeşinizle konuşursanız ve kendisi bizi daha önceki çalışmalarından edindiği tecrübelerinden faydalandırırsa sevinirim.Bu arada ben de bir kaç grafiker arkadaşımla konuştum.Çok detaylı anlatma fırsatım olmadı ancak çizimler konusunda bana destek olabileceklerini söylediler.Kardeşinizle birlikte ortaya güzel bir sonuç çıkabiliriz diye düşünüyorum.
Kadir Bey sizin CNC makinenize uygun bir formatta yapılacak çizimle parça parça bile olsa ortaya son derece güzel bir kalıp çıkarabiliriz.Katkınıza çok teşekkürler...Bu arada sanırım siz de Ankarada'sınız..Fırsat olursa görüşelim isterim..
Harbiden çok heyecanlandım. ::smiley:.ilk işim grafikerci arkadaşlarımın tepesine çökmek olacak...Başka katkısı olabilecek tüm arkadaşlardan fikir ve düşüncelerini bekliyorum..
neden olmasın her zaman yardıma hazırım
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Çok teşekkürler...Sakıncası yoksa özelden Cep numaranızı rica edebilir miyim?Birbirimize ulaşmamız böylece daha kolay olur..
Görüşmek üzere..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,488
Mesajlar
1,518,690
Kayıtlı Üye Sayımız
172,144
Kaydolan Son Üyemiz
zeloni

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst