Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan defender58 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 105
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,878
Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

315 75 16

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.0

bunu boşunamı yazdık karrrrdeşim ;D
 

Etiketler
Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

edaghan' Alıntı:
konu karıştı biliyorum ama... bu lastik için ne diyorsunuz?

maxxis_creepy_crawler.jpg

bu lastik çok güzel ankarada bir depo dolusu var 31 inch ten 40 inch e kadar , ama maalesef hepsi 15 jant, 16 jantı yaza gelecekmiş, ben bulamadım, şimdi kafayı bozdum 15 * 8.0 Landrover jantı getirtiyorum.
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

selam ben konuyu yeni gördüm sağlam bir c eksenli cnc torna bulun istediğiniz mağzebeden salgısız balans sız halledersiniz malzebede olarakta sert aleminyum kullana bilirsiniz çok ta güzel olur sertliği sıtandarttır genelde yurt dışından gelir
 


Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

"vosdost birakta bunuda ben bileyim bu benim işim
mahzeme 4140 ısıl işlem görmeyecek
Aliminyuma bişey olmuyorda çeliğemi olacak"

Yunus bu senin işin veya değil ben bu konuda kafamdan geçenleri siteye yazmazsam bu siteye niye üyeyiz ki ?
birşeylari biliyorsak anlatacaz bilmiyorsak dinliyecez.
Aliminyuma birsey olmayabilir çünkü esnemeyi üzerine alabilir fakat çelik esnemeyi üzerine almaz ve çatlamaya sebeb olur.
Eger bu senin işinse çeliğin esnemesinin kırırılmalara ve çatlamalara sebeb olacağını bilmen lazım. Kışın neden araçlar daha fazla arıza çıkarır?
 



Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

vosdost' Alıntı:
"vosdost birakta bunuda ben bileyim bu benim işim
mahzeme 4140 ısıl işlem görmeyecek
Aliminyuma bişey olmuyorda çeliğemi olacak"

Yunus bu senin işin veya değil ben bu konuda kafamdan geçenleri siteye yazmazsam bu siteye niye üyeyiz ki ?
birşeylari biliyorsak anlatacaz bilmiyorsak dinliyecez.
Aliminyuma birsey olmayabilir çünkü esnemeyi üzerine alabilir fakat çelik esnemeyi üzerine almaz ve çatlamaya sebeb olur.
Eger bu senin işinse çeliğin esnemesinin kırırılmalara ve çatlamalara sebeb olacağını bilmen lazım. Kışın neden araçlar daha fazla arıza çıkarır?

Eksik bilgi, çelik de son derece uygun bir malzemedir. Malzemelere dair genel bilgiler ile (aluminum esner, çelik kırılır gibi) konulara yaklaşmak yanlış yönlendirir bizi. Çelik spacerlara bir örneği ekteki linkden bulabilirsiniz.
http://www.mailorder4x4.com/acatalog/copy_of_Wheel_Spacers.html
Bu arada STEEL namıı diğer çelik mühendislik fakültesinde tek başına ders olacak kadar geniş bir konudur.
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

çeliğin sertlik derecesi çok önemlidir. Kısaca aliminyum esner çelik esnemez dememde yanlış bir durum göremiyorum. Aliminyumun çeliğe oranla esneme kabiliyeti çok daha fazladır. Çelik aliminyum kadar esneseydi zaten çelik değil demir olurdu. Demir bile aliminyum kadar esnemez. Metallerin kimyasal yapıyarı değiştirilerek sertliği alınır ve daha sert yapılabilir.
çelik spacerlardan bahsetmişsiniz. Bu çeliğin sertlik derecesini bilmeden çelik adında yapılan bütün spacerlar çok büyük sorunlar doğurabilir.
Bu linkteki spacerlar denemeler sonunda en uygun sertlikteki çelikle üretilmiştir. çelik adındaki her metal aynı sertlik derecesinde değildir. önemli olan o çeliğin kimyasal yapısıdır.
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

discovery-V8' Alıntı:
bu lastik çok güzel ankarada bir depo dolusu var 31 inch ten 40 inch e kadar , ama maalesef hepsi 15 jant, 16 jantı yaza gelecekmiş, ben bulamadım, şimdi kafayı bozdum 15 * 8.0 Landrover jantı getirtiyorum.

Yavuz Bey bu lastik de 255*85*15 ebad mevcutmudur? Yoksa 35 inch sadece 35*12.5*15 veya 16 olarak mı vardır?
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

vosdost' Alıntı:
Yunus bu senin işin veya değil ben bu konuda kafamdan geçenleri siteye yazmazsam bu siteye niye üyeyiz ki ?
birşeylari biliyorsak anlatacaz bilmiyorsak dinliyecez.
Aliminyuma birsey olmayabilir çünkü esnemeyi üzerine alabilir fakat çelik esnemeyi üzerine almaz ve çatlamaya sebeb olur.
Eger bu senin işinse çeliğin esnemesinin kırırılmalara ve çatlamalara sebeb olacağını bilmen lazım. Kışın neden araçlar daha fazla arıza çıkarır?

vosdost ben sadece arada samimiyet olsun diye o lafı söyledim hep ciddi ciddi nereye kadar

ama sana sadece bir örnek vereyim benim iş yeri komşum aliminyum çant kayna düzeltme vs işler yapıyo ama ben daha hiç çekik cant düzelttırmeye kırılanı kaynattırmaya geleni görmedim ama göbeğinden kırılan aliminyum cant cok gördüm
Brinell, Rockwell degerlerininde ne anlama geldigini bilirim
ayrıca Gökan beyin dedigi gibi 3-5 satırda anlatılacak bir konu degildir başlı başına ayrı bir daldır (METALOJİ)
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

sailor06' Alıntı:
Yavuz Bey bu lastik de 255*85*15 ebad mevcutmudur? Yoksa 35 inch sadece 35*12.5*15 veya 16 olarak mı vardır?

Gökhan bey ölçüleri hep amerikan tarzı, 31 inch ten başlıyor, 40 inch e kadar gidiyor, en de sanıyorum 10,50 (6,5 janta takılabilir) den başlıyor, 13,50 ye kadar gidiyor, ama jant çapı hep 15 başka ölçüde yok. Sizin verdiğiniz ölçü yaklaşık 32 inch e denk, 32 yoktur sanıyorum , 31 - 33 - 35 - 37 - 38 - 40 diye gidiyor.

Selamlar
 



Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

discovery-V8' Alıntı:
Gökhan bey ölçüleri hep amerikan tarzı, 31 inch ten başlıyor, 40 inch e kadar gidiyor, en de sanıyorum 10,50 (6,5 janta takılabilir) den başlıyor, 13,50 ye kadar gidiyor, ama jant çapı hep 15 başka ölçüde yok. Sizin verdiğiniz ölçü yaklaşık 32 inch e denk, 32 yoktur sanıyorum , 31 - 33 - 35 - 37 - 38 - 40 diye gidiyor.

Selamlar
Yavuz Bey teşekkür ederim, aslında ben 35 inch çapında ama tabanı 12,5 inch den dar olan lastik var mı diye sormak istemiştim ama ebadları epey karıştırmış ve yanlış ifade etmişim :smiley: iyi günler dilerim.
Gökhan
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

segili arkadaslar spacer lar hakkında tecrubelerimi bende sizinle paylasmak istiyorum iyi bir spacer yapabilmek icin herseyden once malzeme bilgimizin olması gerekiyor eger uygun malzeme secilmemesı durumunda ne zaman nerde kırılacagı belli olmayabilir hem canınız hem malınız gide bilir malzemekonusuda soyledir yukarda arkadasımızın dedigi gibi bu konuların arastırıldıgı METALURJİ muhendisligidır metalurji dunyada cok ileri duzeydedir size birkac ornek vermek istiyorum orn. dunya ralli sampiyonaları F1 vebenzeri birsuru sampiyonalardada konumuzla ilgili oldugu icinbu iki ornegi veriyorum yoksa iş evdeki teflon tavadan uzaya kadar gider biz otomobillere donersek WRC yarıs otomobillerinin 400 600 beygir dortceker hemtoprakta hem asvaltta yarıstıgını sizin kullandıgınız araclardan daha fazla darbelere vezorlamalara maruz kaldıgını unutmamak gerekir ozellikle 2 3 tanesiyle ugrastıgım icin cok daha iyi biliyorum buaracların bijon somunları aleminyumdur koskoca saftını serce parmagınızla kaldırabilirsiniz zira titanyumdan yapılmıstır ilerki spektlerinde karbon fiberden yapıldıgını duymustum
uygun malzeme ne olmalıdır konusuna donersek bukonuda sunları paylasmak istiyorum celikmi aleminyummu veya baskabiseymi alaminyum dersek aleminyum tekbasına hicbir ise yaramaz cunki aleminyumun icinde alasımlar vardır yani adı alasımlıalemınyumdur aleminyum cok dayanıksızdır bu is icin alasımlı aleminyumuda secerken sertifikalı veya bir donanımlı universiteden veyada bu isler icin kurulmus kurumlardan arastırılmıs malzemelerı almamız gerekir aslında bu isler maliyetli islerdir sonucta insan hayatı vardır bu islerin icinde
bu malzemeye ulasamayanlarada celik malzemeyi tavsiye ediyorum sizlere cunkı bu nitelikli malzemeye turkiyenin her yerinde ulasmak cok kolaydır
spacerlarda esneme istenmez eger esneme istenseydi kampanalar diskler ve poryalar dokumden yapılmazlardı dokumler daha kırılgan malzemelerdir celikler v e dokumler sizin kullandıgınız araclarda kullanıla bilirler merkezde donen 1 2 kg nin araca cok fazla zararı yoktur ancak bilincli yapmak sartıyla bunlarda sunlardır porya ve jant merkezlerini prizmatik yapmak jant baglantı faturasının sonunu reon bırakmak secilen bijon ve civataların kalitesine cok dikkat etmek balanslarına dikkat etmek celigede dokumede balans yapılabıliyor
piyasadan alınan civata ve bijonları kesinlikle tavsiye etmiyorum eger bulabilirseniz araclarınızın orjinal bijonlarını tavsiye ediyorum sizlerle bu konularda saatlerce konusa bilirim
sorusu olan varsa cevaplaya bilirim burada fazla uzatmak istemiyorum sabrınız icin tesekkur ederim bayram
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

bayram' Alıntı:
segili arkadaslar spacer lar hakkında tecrubelerimi bende sizinle paylasmak istiyorum iyi bir spacer yapabilmek icin herseyden once malzeme bilgimizin olması gerekiyor eger uygun malzeme secilmemesı durumunda ne zaman nerde kırılacagı belli olmayabilir hem canınız hem malınız gide bilir malzemekonusuda soyledir yukarda arkadasımızın dedigi gibi bu konuların arastırıldıgı METALURJİ muhendisligidır metalurji dunyada cok ileri duzeydedir size birkac ornek vermek istiyorum orn. dunya ralli sampiyonaları F1 vebenzeri birsuru sampiyonalardada konumuzla ilgili oldugu icinbu iki ornegi veriyorum yoksa iş evdeki teflon tavadan uzaya kadar gider biz otomobillere donersek WRC yarıs otomobillerinin 400 600 beygir dortceker hemtoprakta hem asvaltta yarıstıgını sizin kullandıgınız araclardan daha fazla darbelere vezorlamalara maruz kaldıgını unutmamak gerekir ozellikle 2 3 tanesiyle ugrastıgım icin cok daha iyi biliyorum buaracların bijon somunları aleminyumdur koskoca saftını serce parmagınızla kaldırabilirsiniz zira titanyumdan yapılmıstır ilerki spektlerinde karbon fiberden yapıldıgını duymustum
uygun malzeme ne olmalıdır konusuna donersek bukonuda sunları paylasmak istiyorum celikmi aleminyummu veya baskabiseymi alaminyum dersek aleminyum tekbasına hicbir ise yaramaz cunki aleminyumun icinde alasımlar vardır yani adı alasımlıalemınyumdur aleminyum cok dayanıksızdır bu is icin alasımlı aleminyumuda secerken sertifikalı veya bir donanımlı universiteden veyada bu isler icin kurulmus kurumlardan arastırılmıs malzemelerı almamız gerekir aslında bu isler maliyetli islerdir sonucta insan hayatı vardır bu islerin icinde
bu malzemeye ulasamayanlarada celik malzemeyi tavsiye ediyorum sizlere cunkı bu nitelikli malzemeye turkiyenin her yerinde ulasmak cok kolaydır
spacerlarda esneme istenmez eger esneme istenseydi kampanalar diskler ve poryalar dokumden yapılmazlardı dokumler daha kırılgan malzemelerdir celikler v e dokumler sizin kullandıgınız araclarda kullanıla bilirler merkezde donen 1 2 kg nin araca cok fazla zararı yoktur ancak bilincli yapmak sartıyla bunlarda sunlardır porya ve jant merkezlerini prizmatik yapmak jant baglantı faturasının sonunu reon bırakmak secilen bijon ve civataların kalitesine cok dikkat etmek balanslarına dikkat etmek celigede dokumede balans yapılabıliyor
piyasadan alınan civata ve bijonları kesinlikle tavsiye etmiyorum eger bulabilirseniz araclarınızın orjinal bijonlarını tavsiye ediyorum sizlerle bu konularda saatlerce konusa bilirim
sorusu olan varsa cevaplaya bilirim burada fazla uzatmak istemiyorum sabrınız icin tesekkur ederim bayram

Son derece aydınlatıcı olmuş, bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
 

Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

http://copperheadfab.com/index.php?action=catview&cat=Hummer%20H1%20Wheel%20Centers

bakın bunalr hummer için hemde lazerde kesilmiş ve bildiğiniz demir :smiley: platina saç bir düşünün
 

Ynt: Defender ?çin Jant Flan?? Ar?yorum

KulanIlacak malzemenIn secIlmes?
Cok onemlIdIr.YarIsa katIlan araclarda
Deposunda bulunan benzInIn ag?rlIgI bIle
Hesaplan?r.saftIn tItanyumdan yap?lmas?n?n
Ag?rl?k ve saglamlIk yonunden dem?r kokenl?
Metalden daha avantajlI olmas?d?r.dokum s?v? hale
GelmIs demIrIn kal?plara dokulerek sekIl verIlmes?yle
Elde ed?l?r.dokumde b?rcesIt demIrdIr.
Dokum parca neden daha k?r?lgand?r? Cok sert oldugu ?c?n.
SpacerlarIn uzerIne bInen yuk kampanadan ve poryadan daha fazlad?r.
Boyut olarak daha ufak oldugu IcIn cm2 ye dusen yuk daha fazlad?r.
Spacer?n uzerIne bInen yuku catlamadan kald?ra bIlmesI ?c?n esnemesI sartt?r.
Metallerde esneme ve serlIk ter orantIlIdIr.
 



Ynt: Defender İçin Jant Flanşı Arıyorum

arkadaslar bir iki ekleme yapmak istiyorum bu butun metaller icin ortalama gecerlidir esneme calısmay calısma yorulmayı yorulmada catlamayı tesbit edilmezse kopmayı getirir
butun bunların hızlanmasınıda bolgedeki sıcaklık parcanın geometrisi gerilme( YUK ) korozyon etkendir malzemenin alasımlı aleminyumdan secilmesinin tek faydası hafiflik va onun getirdigi sonuclardır yanı daha acıgı arkselesyon budazaten sizin kullandıgınız araclarda bir onemi yoktur aleminyum spacerlarda onemli dikkat edilmesı gereken birkonuda spacerin
janta ve poryaya sıkılmasında dogan (malzeme kalitesine vebolgedeki ısıyagore) esnemelerin neden olduguezilmelerdir bu ezilmeler gevsemelere neden olurlar
gevsemelerde bijon kesmelere kadar gider
ben zaten aleminyuma karsı degilim sadece dogru ellerde yapılır dogru malzeme kullanıldıgı surece
yorgunluk konusunda en iyi ornek ucaklardır ucaklar yorgunluga maruz kalan araclardır ve belli bır ucus saatinden sonra emekliye ayrılırlar
lazer kesim konusuda celikte 21 aleminyumda 8 10 milimetredir lazerin is hızını artırmaktan baska faydası yoktur malzeme kalınlastıkca yuzey kalitesi duser
selamlar bayram
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,836
Mesajlar
1,531,354
Kayıtlı Üye Sayımız
166,938
Kaydolan Son Üyemiz
kgulum

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst