LRTD5
One Life, Live It!
- Mesajlar
- 994
- Tepkime Puanı
- 9
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?
Xj araçlar yarım şasili, genelde ABD pazarında şehirdışında yaşayan amerikalı ailenin kötü hava koşullarında ve zorlu ortamlarda araç ihtiyacını karşılaması amacıyla üretilmiş bir araçtır. Bu sebeple bir aileyi alacak kadar alana, gündelik ve kısa süreli ihtiyacını karşılayacak kadar bagaj alanına, odun, yem, eşya koyduğunda taşımak için makas sistemine sahiptir. Bakım kolaylığı olsun diye güvenilir bir straight 6 güç ünitesi tercih edilmiştir.Modifiye ile ülkemizdeki pek çok arazide başarı sağlayabilir. Ancak dayanıklılık gerektiren ve tam şasi isteyen görevlerde malesef sınırlarına dayanıp yetersiz kalacaktır.
Bizim doğa gezisi Greenlaning seviyesinden öteye gitmeyen gezilerimizde çok yeterli ve etkin bir araçtır. Maliyetler düşünüldüğünde de mantıklı bir araçtır. Dolayısıyla Defender ile karşılaştırılması zaten cok cahilce olacaktır. Bahis dahi edilemez.
Defender altyapısı kullanan Disco Serie I ile de karşılaştırmamak lazım, muadili Disco Series II olabilir, ancak bu araçta XJ araçtan daha konfor ve kapasite odaklı bir mühendisliğe sahip bir araçtır.
Bu durumda LR'nin bu araca muadil aracı bulunmamaktadır. Bunun sebebi de LR nin JEEP kadar yatırımı olmayışı ve mali gücünün bulunmayışıdır.
Aynı zamanda LR markası bu pazarı 1998 yılına kadar hiç düşünmemiş ve bu alanda hiç ürün üretmemiştir. Freelander ile piyasanın ihtiyaçları göz önünde bulundurulmaya başlanmıştır.
JEEP veya Land Rover karşılaştırması çok anlamsız, farklı yaşam felsefesini, farklı kültürel birikimleri temsil ediyorlar.
Xj araçlar yarım şasili, genelde ABD pazarında şehirdışında yaşayan amerikalı ailenin kötü hava koşullarında ve zorlu ortamlarda araç ihtiyacını karşılaması amacıyla üretilmiş bir araçtır. Bu sebeple bir aileyi alacak kadar alana, gündelik ve kısa süreli ihtiyacını karşılayacak kadar bagaj alanına, odun, yem, eşya koyduğunda taşımak için makas sistemine sahiptir. Bakım kolaylığı olsun diye güvenilir bir straight 6 güç ünitesi tercih edilmiştir.Modifiye ile ülkemizdeki pek çok arazide başarı sağlayabilir. Ancak dayanıklılık gerektiren ve tam şasi isteyen görevlerde malesef sınırlarına dayanıp yetersiz kalacaktır.
Bizim doğa gezisi Greenlaning seviyesinden öteye gitmeyen gezilerimizde çok yeterli ve etkin bir araçtır. Maliyetler düşünüldüğünde de mantıklı bir araçtır. Dolayısıyla Defender ile karşılaştırılması zaten cok cahilce olacaktır. Bahis dahi edilemez.
Defender altyapısı kullanan Disco Serie I ile de karşılaştırmamak lazım, muadili Disco Series II olabilir, ancak bu araçta XJ araçtan daha konfor ve kapasite odaklı bir mühendisliğe sahip bir araçtır.
Bu durumda LR'nin bu araca muadil aracı bulunmamaktadır. Bunun sebebi de LR nin JEEP kadar yatırımı olmayışı ve mali gücünün bulunmayışıdır.
Aynı zamanda LR markası bu pazarı 1998 yılına kadar hiç düşünmemiş ve bu alanda hiç ürün üretmemiştir. Freelander ile piyasanın ihtiyaçları göz önünde bulundurulmaya başlanmıştır.
JEEP veya Land Rover karşılaştırması çok anlamsız, farklı yaşam felsefesini, farklı kültürel birikimleri temsil ediyorlar.