Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan duman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 267
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,193
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Xj araçlar yarım şasili, genelde ABD pazarında şehirdışında yaşayan amerikalı ailenin kötü hava koşullarında ve zorlu ortamlarda araç ihtiyacını karşılaması amacıyla üretilmiş bir araçtır. Bu sebeple bir aileyi alacak kadar alana, gündelik ve kısa süreli ihtiyacını karşılayacak kadar bagaj alanına, odun, yem, eşya koyduğunda taşımak için makas sistemine sahiptir. Bakım kolaylığı olsun diye güvenilir bir straight 6 güç ünitesi tercih edilmiştir.Modifiye ile ülkemizdeki pek çok arazide başarı sağlayabilir. Ancak dayanıklılık gerektiren ve tam şasi isteyen görevlerde malesef sınırlarına dayanıp yetersiz kalacaktır.

Bizim doğa gezisi Greenlaning seviyesinden öteye gitmeyen gezilerimizde çok yeterli ve etkin bir araçtır. Maliyetler düşünüldüğünde de mantıklı bir araçtır. Dolayısıyla Defender ile karşılaştırılması zaten cok cahilce olacaktır. Bahis dahi edilemez.

Defender altyapısı kullanan Disco Serie I ile de karşılaştırmamak lazım, muadili Disco Series II olabilir, ancak bu araçta XJ araçtan daha konfor ve kapasite odaklı bir mühendisliğe sahip bir araçtır.

Bu durumda LR'nin bu araca muadil aracı bulunmamaktadır. Bunun sebebi de LR nin JEEP kadar yatırımı olmayışı ve mali gücünün bulunmayışıdır.
Aynı zamanda LR markası bu pazarı 1998 yılına kadar hiç düşünmemiş ve bu alanda hiç ürün üretmemiştir. Freelander ile piyasanın ihtiyaçları göz önünde bulundurulmaya başlanmıştır.

JEEP veya Land Rover karşılaştırması çok anlamsız, farklı yaşam felsefesini, farklı kültürel birikimleri temsil ediyorlar.
 

Etiketler
Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Bir engel karşısında gereğinden fazla güç kullanımı, off-road kullanımında acemiliğe işarettir. Genelde V8 veya güçlü benzinli makinaların gaz pedalları telli sistem kullanıldığından çok hassas ve arazide kontrolü zor bir sistemdir.

Bu sebeple günümüz üreticileri gaz pedalını bir kontrol ünitesine kontrol ünitesini de motor devrine başlamıştır. Bu sayede arazi koşulları olumsuz ve engebeli olduğunda gazın kontrolünü kolaylaştıracak bir yöntem doğmuştur. (Disco Series II'de kullanılmaya başlanmıştır LR'De) ,

Bu alana yapılan yatırım ile görüyoruz ki arazide gazlamak, fazla güç kullanmak tercih edilen yöntem değildir. Rampa yukarı verilen fazla güç, anlık kontrolsüzlüğe ve sonunda istenmeyen sonuçlara sebep olabilir. Umarım böyle bir şey ile karşılaşmayız.
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

jeep' Alıntı:
Neden böyle bir konu oldu ki şimdi. Yeminim var konuşmayacağım.

Yeminini hatırlatmak için seni bekliyordum :D

Bende bu tür tartışmalı karşılaştırmaları hoş bulmamaya başladım. Nedeni de çoğu arkadaşımızın işin şaka ile karışık kızdırmaca olmasını anlayabildiği gibi ; bunu anlayamayan arkadaşlarımızın kalplerinin kırılmasıdır.

Ben hiç diyormuyum, '' şimdiye kadar CJ ile gezdiğim yerlerde tüm araçlar içerisinde ve tüm disiplinlerde sadece benim başarılı olduğumu ;D
 


Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Jeep34' Alıntı:
Yeminini hatırlatmak için seni bekliyordum :D

Bende bu tür tartışmalı karşılaştırmaları hoş bulmamaya başladım. Nedeni de çoğu arkadaşımızın işin şaka ile karışık kızdırmaca olmasını anlayabildiği gibi ; bunu anlayamayan arkadaşlarımızın kalplerinin kırılmasıdır.

Ben hiç diyormuyum, '' şimdiye kadar CJ ile gezdiğim yerlerde tüm araçlar içerisinde ve tüm disiplinlerde sadece benim başarılı olduğumu ;D

Uğur abi bende bişi demiyorum, çoğu gezilerimizde diğer araçların 3-4 deneme ile çıktığı yerleri arkama araç bağlayıp 1 defa da çıktığımı.. Ama resimler ve videolar anlatmıyor herşeyi. Bizzat yaşamak lazım. Şimdi ben kendimi sizin cj-7 ile orkun'un azmanı ile filan kıyaslamam gerek. Diğerlerinin klasmanları farklı. BU tartışmalarımı artık kendime denk araçlarla yapacağım. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Detaylı anlatımınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler.
LRTD5' Alıntı:
Xj araçlar yarım şasili, genelde ABD pazarında şehirdışında yaşayan amerikalı ailenin kötü hava koşullarında ve zorlu ortamlarda araç ihtiyacını karşılaması amacıyla üretilmiş bir araçtır. Bu sebeple bir aileyi alacak kadar alana, gündelik ve kısa süreli ihtiyacını karşılayacak kadar bagaj alanına, odun, yem, eşya koyduğunda taşımak için makas sistemine sahiptir. Bakım kolaylığı olsun diye güvenilir bir straight 6 güç ünitesi tercih edilmiştir.Modifiye ile ülkemizdeki pek çok arazide başarı sağlayabilir. Ancak dayanıklılık gerektiren ve tam şasi isteyen görevlerde malesef sınırlarına dayanıp yetersiz kalacaktır.

Bizim doğa gezisi Greenlaning seviyesinden öteye gitmeyen gezilerimizde çok yeterli ve etkin bir araçtır. Maliyetler düşünüldüğünde de mantıklı bir araçtır. Dolayısıyla Defender ile karşılaştırılması zaten cok cahilce olacaktır. Bahis dahi edilemez.

Defender altyapısı kullanan Disco Serie I ile de karşılaştırmamak lazım, muadili Disco Series II olabilir, ancak bu araçta XJ araçtan daha konfor ve kapasite odaklı bir mühendisliğe sahip bir araçtır.

Bu durumda LR'nin bu araca muadil aracı bulunmamaktadır. Bunun sebebi de LR nin JEEP kadar yatırımı olmayışı ve mali gücünün bulunmayışıdır.
Aynı zamanda LR markası bu pazarı 1998 yılına kadar hiç düşünmemiş ve bu alanda hiç ürün üretmemiştir. Freelander ile piyasanın ihtiyaçları göz önünde bulundurulmaya başlanmıştır.

JEEP veya Land Rover karşılaştırması çok anlamsız, farklı yaşam felsefesini, farklı kültürel birikimleri temsil ediyorlar.
 


Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

LRTD5' Alıntı:
Xj araçlar yarım şasili, genelde ABD pazarında şehirdışında yaşayan amerikalı ailenin kötü hava koşullarında ve zorlu ortamlarda araç ihtiyacını karşılaması amacıyla üretilmiş bir araçtır. Bu sebeple bir aileyi alacak kadar alana, gündelik ve kısa süreli ihtiyacını karşılayacak kadar bagaj alanına, odun, yem, eşya koyduğunda taşımak için makas sistemine sahiptir. Bakım kolaylığı olsun diye güvenilir bir straight 6 güç ünitesi tercih edilmiştir.Modifiye ile ülkemizdeki pek çok arazide başarı sağlayabilir. Ancak dayanıklılık gerektiren ve tam şasi isteyen görevlerde malesef sınırlarına dayanıp yetersiz kalacaktır.

Bizim doğa gezisi Greenlaning seviyesinden öteye gitmeyen gezilerimizde çok yeterli ve etkin bir araçtır. Maliyetler düşünüldüğünde de mantıklı bir araçtır. Dolayısıyla Defender ile karşılaştırılması zaten cok cahilce olacaktır. Bahis dahi edilemez.

Defender altyapısı kullanan Disco Serie I ile de karşılaştırmamak lazım, muadili Disco Series II olabilir, ancak bu araçta XJ araçtan daha konfor ve kapasite odaklı bir mühendisliğe sahip bir araçtır.

Bu durumda LR'nin bu araca muadil aracı bulunmamaktadır. Bunun sebebi de LR nin JEEP kadar yatırımı olmayışı ve mali gücünün bulunmayışıdır.
Aynı zamanda LR markası bu pazarı 1998 yılına kadar hiç düşünmemiş ve bu alanda hiç ürün üretmemiştir. Freelander ile piyasanın ihtiyaçları göz önünde bulundurulmaya başlanmıştır.

JEEP veya Land Rover karşılaştırması çok anlamsız, farklı yaşam felsefesini, farklı kültürel birikimleri temsil ediyorlar.

detaylı anlatıma cevap yazmayacaktım ama dayanamadım ;) şimdi bizim araçlar xj, zj vs....
siz cherokeeler e piknik arabası ya da greenlaning arabası demişiniz. defenderlarda tam şasili arazi aracı...
haklısınız biz engelleri pikniğe gider gibi aşıyoruz arkamızdan defenderlar off-road yaparak aşıyor....

bu da son yorumum bi daha yorum yapmayacağım...
hiç istemeden çok sevdiğim defender kullanıcısı dostlarımı ve abilerimi kırmak istemem....
iyi günler....
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Doğrusu ben arkadaşların çok fazla kırılmadığına inanıyorum. Daha büyük kaygım, gezilerde bu tür uzayıp giden tartışmaların ortasında kalmamak için yeni katılımcıların çekingen ve mesafeli olabilecekleri yönünde. Bunu hiç kimse istemez eminim. İddialı olmak hoş tabii ama çok hoşuma giden bir lafı da (yarım yamalak ta olsa) hatırlatmak istiyorum.
İçi dolu başak dik durmaz. (Yada içi dolu başağın boynu eğiktir.) Yorumları mümkün olduğunca içi dolu başak üslubu ile yapmak daha hoş olur heralde.
Direksiyonuna geçtiğimizde heyecan duyup zevk alabiliyorsak, bunun yeterli olduğunu bilmeliyiz.
Jeep34' Alıntı:
Yeminini hatırlatmak için seni bekliyordum :D

Bende bu tür tartışmalı karşılaştırmaları hoş bulmamaya başladım. Nedeni de çoğu arkadaşımızın işin şaka ile karışık kızdırmaca olmasını anlayabildiği gibi ; bunu anlayamayan arkadaşlarımızın kalplerinin kırılmasıdır.

Ben hiç diyormuyum, '' şimdiye kadar CJ ile gezdiğim yerlerde tüm araçlar içerisinde ve tüm disiplinlerde sadece benim başarılı olduğumu ;D
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Benim bildiğim yarım şase Lada Niva ve Fiat kuş serilerinde var, aracın önünde şase var, arkası boş, XJ'in yarım şese olması nedir merak ettim XJ kullanıcısı olarak. Konuyla alakası yok ama konu içinde geçince sorma ihtiyacı hissettim.
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

concrete' Alıntı:
O XJ oldukça güzel bir araç, yanlış anlaşılmasın ama bişeyi atlıyosunuz. Bir aracın yan yan yengeç gibi gitmesi ya lastiklerin harekete dik yönde iyi tutunmamasından, ya da kalma korkusuyla aşırı gaz vermekten olur. En rahat çıkan araç, fazla hızlanmaya gerek duymadan ve doğrultusunu bozmadan çıkan araçtır.

Farkındamısınız bilmem; Kamp yerine inilen son rampa için daha sonra birdaha oradan yukarı çıkılmaz deniliyordu, ama benim ZJ paşalar gibi önce ilk o rampaya tekrar tırmandı olmadı yarısına kadar inip gelisin geri tekrar geri geri tırmandı.... Eeeee ??? bundan hiç bahseden yooook..?
Kaldıki katılıyorum; önemli olan arabaya patinaj yaptırmadan, zig zaglar attırmadan rahat ve düz bir çizgide çıkartmak.... :smiley:
Videoları tekrar bakın, biri nasıl rahat, diğeri nasıl agresiv :smiley:) XJ Mustafa amma bozulacak haa...:smiley:
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Kendi adıma konuşacak olursam her türlü marka sahipleri arasındaki atışma ve çekişmeleri keyifle okuyorum.
Seviyeli kalıp kırıcı olmadıktan sonra kime ne zararı var ki ?
Ayrıca benim gibi ihtiyarların da gönlünü yapıyor ve gençlerden bir şeyler öğrenmemizi sağlıyorsunuz. ;D
Özellikle Yavuz ve Orkun arasındaki tatlı rekabet , atışırken bile nasıl kaliteli ve süper esprilerin üretileceğinin örneği olduğundan tefrikanın devamını hasretle bekliyorum.
Neticede burası sınırlı sorumlu uzman oto servisi değil.İsteyen istediği aracı istediği araçla kıyaslar.Neticede bilgilerimizi paylaşıyoruz.
Keyifli muhabbetinizin daim olması dileklerimle.Sevgiyle kalın.
 

Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

Aylardır forumdaki tüm yazılarınızı takip ediyorum. Bu tartışmaya birşeyler yazmadan geçemeyeceğim. Buradaki keyifli Gezenbilir üslubu nedeniyle gün içinde defalarca siteye girip yeni konular, cevaplar var mı diye bakıyorum.

Araçlarınızın ve gezilerinizin hepsi birbirinden güzel. Sayenizde bugüne kadar hiç Off-Road yapmamış biri olarak Off-Road ile ilgili her gün yeni bir şey öğreniyorum. Off-Road bölümüne ilk girdiğimde Lada' lar bana süper gelmişti, sonra Suzuki' lere baktım benim gibi biri daha ne ister dedim, sonra XJ leri inceledim bayıldım, sonra Defender' ları incelemeye başladım işte benim aracım böyle bişey olmalı dedim. Umarım benimde en kısa zamanda hangisi olursa olsun bir off-road aracım olur. Önemli olan doğada birlikte olmak değil mi? Araç sadece bir araç...

Keyifli muhabbetinizin devamını diliyorum. Saygılarımla...
 


Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

mogzilla' Alıntı:
Kendi adıma konuşacak olursam her türlü marka sahipleri arasındaki atışma ve çekişmeleri keyifle okuyorum.
Seviyeli kalıp kırıcı olmadıktan sonra kime ne zararı var ki ?
Ayrıca benim gibi ihtiyarların da gönlünü yapıyor ve gençlerden bir şeyler öğrenmemizi sağlıyorsunuz. ;D
Özellikle Yavuz ve Orkun arasındaki tatlı rekabet , atışırken bile nasıl kaliteli ve süper esprilerin üretileceğinin örneği olduğundan tefrikanın devamını hasretle bekliyorum.
Neticede burası sınırlı sorumlu uzman oto servisi değil.İsteyen istediği aracı istediği araçla kıyaslar.Neticede bilgilerimizi paylaşıyoruz.
Keyifli muhabbetinizin daim olması dileklerimle.Sevgiyle kalın.

Teşekkürler Nadir abicim, onur duydum.

Orkun buraya nasıl gelmedi onu merak ediyorum ;D Ama işin doğrusunu söyleyeyim , Diğer jeep modellerini inceleyince CJ ye haksızlık ettiğimi düşünüyorum, bana seçenek sunsalar mutlaka jeep alacaksın hangi modeli seçersin diye eğer kolleksiyon yapacaksam MB, Arazide kullacaksam CJ yi seçerdim. Ortada Orkun, Göktuğ, Uğur, Sami vs. vs. vs. daha sayamadığım (unutmuşum Ergun (beatrix) bey çamura sokmasada görüntüsü süper) bir sürü örnek var gerçekten insan işte bu basit, süzme, köküne kadar arazi aracı diyebiliyor. Hele Göktuğun bir videosu var "Rampa öyle çıkılmaz böyle çıkılır dersi" gibi ;D

Serdarın yazdıkları benim fikirlerimi yansıtmış. Adı üstünde "fikir" şahsa özel ve uzun süreçlerden geçerek, yaşayarak oluşuyor,yanlış ta olsa bana ait, herkes benim gibi düşünmek zorunda değil, ama bende herkes gibi düşünmek zorunda değilim ozaman ben olmam. Ama doğru noktalardan vurursanız belkide fikirlerim değişir, ki çoğu zamanda değişmiştir.

Kızmadan sinirlenmeden, doğru yada yanlış herkes fikirlerini ortaya koysun bundan kime ne zarar gelir? Hep beraber bir çok şey öğreniyoruz, bazen inceden bana hakaret edildiğide oluyor ama kızmıyorum, verdiğim cevapların içinde o hakaretlerede cevap olmadığını farkedersiniz. Bildiğinizi öğretin ,bilmediğinizi öğrenin bu forum bunun için değilmi?

Götuğ ve Uğur bence yemininizi bozun, sizlerden öğrenecek çok şeyimiz var. Hakaret olmadıktan sonra atış serbest.

Selamlar Saygılar.
 



Ynt: Jeep'den Landrover'a mı Yoksa Landrover'dan Jeep'e mi?

yunus bager' Alıntı:
emre sen oradaydın bu soruyu sen sorma bari kırmızı ve mavi cj
zate videosu da var
ben şimdi tüm gerçekleri söylüyorum kırmızı cj nin sahibi tuncaydı galiba oda konuşssun onlar 3 ayrı araba geldiler. 2 cj, 1 defender defenderin sahibi rampayı sordu gösterdik hemen arabasına atlayıp rampaya gitti. aradan 5 - 10 dk geçmişti biz rampaya doğru gittik defenderin sahibi daha ilk rampayı çıkamamıştı. 5 - 10 dk uğraştı sonra aracı itleyip bir şekilde il rampadan çıkardılar (video çekecektim ama sahibi kızar diye çekmedim :smiley:...), hemen arkasından cjler ilk rampadan sakin hiç takılmadan geldiler ikinci rampaya vurdular ama tam tepe noktasında kaldı. baya uğraştı ama çıkamadı. ama şunu söyleyeyim rampanın sabahki haliyle öğlendeki halinde büyük fark vardı. patinaj yapan araç rampadan çamuru bir şekilde temizliyordu. rampaya ilk vuran xj olsaydı belki oda çıkamazdı çünkü buzlar yeni çözülmüştü..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,077
Mesajlar
1,528,375
Kayıtlı Üye Sayımız
166,822
Kaydolan Son Üyemiz
burhand

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst