Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Volk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,932

Volk

Kamp III
Mesajlar
699
Tepkime Puanı
0
Yer
BOLU
Evet dizel araçtan off-road aracı olmaz diye söylemler duydum şimdi soruyorum siz üstadlara off-road aracı dizel mi olur benzinli mi neden benzinli ya da dizel olmaz?
 

Etiketler

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

birinden biri olmaz demek imkansiz, nasil bir offroad yaptigina ve hayata bakisina, kisisel zevklerine gore degisir. Dizel araci isteyerek sectim cokda memnunum, cunku lpg tupu gibi biseyi aracimda sevmiyorum, lpg icin icad edilmemis motorlarda lpg kullanma fikri hep bana kotu geliyor. Lpg sizde bir v8 motoru doyurucak param yok. Yoksa v8 sesi ve gucu herkes gibi benide etkiliyor.

Ama turbo dizel yeni nesil motorlar tork ve guc olarak v8 lere cok yakin sonuclar verebiliyor, hatta dusuk devir torklari daha iyi. Su gecislerinde avantajlari mutlaka var dizellerin. Ayrica vergi avantajlari, uzun mesafelerde yakit avantajlari var.

Dizelin tek dezavantaji daha az beygir gucu, daha az max surat, rampa cikislarinda daha yavas. Ve is makinasi gibi dizel motor sesi. Gerci arabanizi benimsediginizde o ses hosunuza giden bir ses haline geliyor.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

evet teşekkürler yorumlarınız için.diğer yorumları da bekleyelm :D
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

he birde bir atasozu "En iyi V8 arkadasinin V8 idir" ;D
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Selamlar
garajımızda hem dizek hem benzinli aracımız mevcut o yüzden basit bir örnekleme ile anlatim dedim
cj5 4.2 benzinli : cok atak kıvrak ve hızlı bi arac malum tarihdede oldugu gibi cok basarılı bir off-road aracı
gmc 6.2 dizel agır hantal cok yavas olmasada cj5 göre daha agır kanlı bir arac cj5 girdiği cogu yere giremez
AMA : bircok aracın kurtarıcı melegi ve cekicisi:D
benzinliler genelde daha atak tork ve beygir aralıgı devirlere göre daha yogun gibi ama dizellerinde suya karsı dayanıklılıgı maksimum tork degerleri gbi avantajları var önceki mesajlardada arkadasların dediği gibi konu tamamen kullanıma ve beklentilere yönelik
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Dizel araç düşük devirde yüksek torku ile iyi iş yapıyor. Genellikle araçların dizel modellerinin tercih edildiğini görüyorum. Tabii bunun bir diğer sebebi de yakıt tasarrufu.

D,izel teknolojisi son yıllarda oldukça gelişti, tercih edilir oldu. Bir çok markanın artık benzinli modelinden çok cdizel modelleri var. sanırım bu gidişe en son katılanlar amerikanlar oldu. Ancak onlarda katılmış durumdalar.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

bence dizel motorlar daha iyidir diye düşünüyorum.
daha yüksek basınç altında çalıştığı ve daha dayanıklı blokları olduğundan benzinli motorlara göre daha düşük devirde ama daha fazla (yeni nesil dizeller)tork verdiğinden daha az yakıt tükettiğinden tercih nedeni bence.
zaten benzinlilere nasıl yaklaşırız ort.15-19 lt arası bana sadece güzel bi hayal gibi ;D ;D
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

off road aracı dizel olmalı bence . dizel araçlar benzinlilere göre çok daha fazla tork üretirler beygir gücünün pekte bir önemi yok arazide diye düşünüyorum
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

bak dizel boyle sakin sakin agir cekim cikiyor rolantide nerdeyse :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=G9C1-clYaVI
 




Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Bence benzinli büyük bir motor.
Benzinli motor herzaman daha seridir.
Arazide aracın gaz pedalına basıldığında benzinli daha çabuk tepki verir. Turbo dizel bir araç bile olsa turbo basıncı aracı doyuruncaya kadar hantal kalacaktır.
Tork konusunda dizelin torku çok dana yüksektir. Fakat arazide kulanılacak dizel motorun pompalı, elektronikten uzak, tefaruatı az bir motor olması gerekir. Bu özellikteki bir motorda tork bakımından güçlü bile olsa seri ve atak bir dizel olmıyacaktır.
Elektronik kısmı düşünmezsek. Yeni sistem common rail teknolojisini kullanan, değişken zamanlı turbolu, yüksek güç ve tornku seri gaz yemesiyle birlikte kulanıcıya sunan dizel bir motoru tercih edebilirim. Fakat bu seferde arazide sensör, common rail pompası, elektronik enjektör sorunları, kaliteli yakıt ihtiyacı, ve en önemli nokta bakım giderleri gibi dez avantajlarını kabul etmek gerekir.

İşin özeti olarak 120-130 bg v8 benzinli karbüratörlü, teknolojidenh uzak, tamamen mekanik sistemde çalışan benzinli tercihimdir.
Biliyorum fikirlerime karşı çıkacaksınız :smiley: Fakat zevkler ve rekler tartışılmaz desem olur mu? :smiley:
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Turbo dizeller düşük devirde yüksek tork verirler doğru, tork eğrileri ani bir yükseliş gösterir. Gereksiz ani bir güç, ya güçlüdür ya değildir; arası yoktur. Kayalık bir alanda olduğunuzu ve tırmandığınızı düşünün. Aracınız dizelse ya patinaja düşecek ya da güçsüz kalacaktır. Eğer patinaja düşmüyorsa yani lastikler çok büyükse ve tutunuyorsa bu sefer o ani güç artışı aktarma parçalarını aşırı zorlayacaktır. Aynı şekilde kar ve buzda kaygan zeminde de ani güç artışı ve aracın patinaja düşmesi istenmeyen bir durumdur.

Büyük hacimli atmosferik benzinlilerin tork eğrilerine baktığınızda daha kontrol edilebilir olduklarını görürsünüz. İstediğiniz an istediğiniz kadar güç verirler, dizeller gibi kontrolsüz ani bir güç vermekten uzaktırlar.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Su geçişi konsuna gelince. Ateşleme sistemine sıkılan wd 40 distribütör seviyesine kadar aracın sudan geçmesine izin vermektedir. Distribütör seviyesine kadar suya girmek ise aracın içine su dolmasına göz yummaktır.
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Dizel'in ve Benzin'li motorun off-road kullanımında farklı şartlarda birbirlerine göre (+) ve (-) leri var.

Örnek-1: yüksek irtifada çok soğuk havada aynı aracın benzinli, dizel ve turbo dizel 3 değişik motorlusunu düşünelim.

Benzinli; yükseklik arttıkça atmosferik basınç düşünce motor beslemesi ve gücü azalacak ama benzinin donma ısısı düşük olduğu için yakıtın donması daha düşük bir ihtimal.
Dizel; yükseklik arttıkça atmosferik basınç düşünce motor beslemesi ve gücü azalacak üstüne bir de yakıt donma riski ile karşı karşıya kalacak. Ama yakıtı donmamışsa motorun çalışması daha kolay olacak.
Turbo dizel; turbo besleme sayesinde yükseklik artışı motorun çekişini düşürmeyecek, yakıt donma riski mevcut ama yakıt donmadığı sürece soğukta motoru soğukta çalıştırmak daha kolay.

Örnek-2: 1 metre derinliğindeki bir derede ilerleme yapıldığını varsayın. Şnorkel takılı bir dizel tamamen suyun içersinde olsa bile çalışır. Şnorkel takılı bir benzinli motor ise ne kadar korunmuş olursa olsun uzun süre suyun içinde kalamaz, ateşleme sistemi ıslandığı an araç stop edecektir. (Diferansiyel havalandırmalarının her iki araçta da ideal olarak yalıtıldığını varsayın)

Örnek-3: Kaya tırmanışı gibi engel aşmak gereken durumlarda büyük hacimli benzinli motor düzgün tork eğrisi sayesinde (alt devirlerden başlayarak yüksek ve sabit tork) aktarma organlarına daha dengeli yük bindirecek. Dizel motorun gücü bu tip engellerde tatmin edici olmayacaktır. Turbo dizel ise turbo devreye girene kadar yeterli torku üretemeyecek turbo devreye girdiğinde aniden artan tork ise aktarma organlarına birden yük binmesine ve zarar görmelerine sebep olabilecektir.

Yani dizel olmaz, en iyisi V8'dir gibi net bir reçete yok. Hangi şartlarda ne amaçla kullanılacağına göre en uygun seçenek değişiyor.
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Bütün yazılanlara katılıyorum. Yanlış hiç bir ifade bulunmamaktadır.

Ama Nejat beyin dediği gibi '' kesin bir reçete'' yoktur. Bugün kabul gördüklerimiz, yarın değişen şartlara göre hal almıyor mu ?

Aslında bu ''reçete'' genel anlam itibarı ile, off-roadda tartışılan ve konuşulan hiç bir konuda yoktur. Kişinin kendisine ''uyan'' durumu vardır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,031
Mesajlar
1,527,469
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst