Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?
Bence benzinli büyük bir motor.
Benzinli motor herzaman daha seridir.
Arazide aracın gaz pedalına basıldığında benzinli daha çabuk tepki verir. Turbo dizel bir araç bile olsa turbo basıncı aracı doyuruncaya kadar hantal kalacaktır.
Tork konusunda dizelin torku çok dana yüksektir. Fakat arazide kulanılacak dizel motorun pompalı, elektronikten uzak, tefaruatı az bir motor olması gerekir. Bu özellikteki bir motorda tork bakımından güçlü bile olsa seri ve atak bir dizel olmıyacaktır.
Elektronik kısmı düşünmezsek. Yeni sistem common rail teknolojisini kullanan, değişken zamanlı turbolu, yüksek güç ve tornku seri gaz yemesiyle birlikte kulanıcıya sunan dizel bir motoru tercih edebilirim. Fakat bu seferde arazide sensör, common rail pompası, elektronik enjektör sorunları, kaliteli yakıt ihtiyacı, ve en önemli nokta bakım giderleri gibi dez avantajlarını kabul etmek gerekir.
İşin özeti olarak 120-130 bg v8 benzinli karbüratörlü, teknolojidenh uzak, tamamen mekanik sistemde çalışan benzinli tercihimdir.
Biliyorum fikirlerime karşı çıkacaksınız

Fakat zevkler ve rekler tartışılmaz desem olur mu?
