Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan unimog-cu in mystery Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 170
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 52,686

Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

  • H1 Hummer?

    Kullanılan: 31 31.0%
  • 406 Unimog MB?

    Kullanılan: 69 69.0%

  • Kullanılan toplam oy
    100
Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

şasenin kısa olması kesinlikle çok büyük avantaj, hem engel geçmesi rahat oluyor hem de çamurlu yollarda sekerek rahatlıkla yol alabiliyor, yani kısa şasi bir araç uzun şasiden daha alçak bile olsa daha avantajlı, daha hafif olması da büyük avantaj, çukurluk bölgelerde kıçtan takılma da yapmaz, Defender 90 çok iyi ayarlanmıştır mesela, ön ve arka lastikler nerdeyse aracın baş ve kıç noktalarına sıfır
Discodaki gibi kıçtaki uzantı hep bela olur arazide, ama uzun şasi de geniş hendeklerden yarıklardan daha rahat geçer, kısa şasi içine düşebilir

orsamer' Alıntı:
MERT BEY
hafif , dingil mesafesi kısa ve yüksek araç arazide daha iyidir değilmi. tabiki motoru güçlü olmak kaydıyla.
 

Etiketler
Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

Lada niva tırmanma açısı 59 derce arkadaşlar, kendi kitapçığında yazıyor ama kitapçığı bulamadım , 26 derece niva için komik bir rakam 26 dereceyi low range i kullanmadan bile tırmanır isterseniz deneyin. 26 derece yaklaşık yer altındaki kapalı otoparkların rampları gibi bişey.

59 derecede şartları sağlamak lazım düzgün ve kuru zemin diye açıklaması vardı.

Selamlar
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

Katalog bilgileri iyidir hoştur... Aracın potansiyeli hakkında fikir verebilir ama araçları gerçek ortamda yaptıkları-yapabilecekleri ile değerlendirmek daha doğru olur...

Şu an konuşulan araçları ele alacak olursak potansiyelleri yüksek araçlar... Kuvvetle ihtimal bu arabaların sınırlarında onları zorlayacak kadar bizim (amatör off-roadCular) yeteneklerimiz-deneyimimiz yeterli olmaz zaten... Çok endişe edecek bir durum yok.... :smiley:

Anılan açıda bir zeminde aracı bayır yukarı çıkarırken en ufak kayma veya tekerlek patinajında ağırlık merkezi sağa veya sola hızla kaçacarak aracı yuvarlanma noktasına taşıyacaktır.

Hummer'mı - Unimog'mu noktasına tekrar gelirsek... Ne iş yaptıracaksınız o önemli diyorum :smiley:
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

30 derece de Hummer için komik bir eğim
yalnız ben LR experience parkurunda Disco 3 test etmiştim, 42 derecelik bir rampa vardı, o rampayı Disco 3, 440Nm. torklu TDV6 motoru sayesinde Low range 3. viteste güle oynaya çıktı, inanılmazdı :eek: TDV6 korkunç bir motor
Serdar'ın dediğine eski araçlar için katılıyorum ama yeni araçları limitlerinde zorlamak için fazla şöförlük gerekmiyor, bilgisayar sizin yerinize herşeyi yapıyor. Yalnız o 42 derece yokuşun inişinde bir bayan arkadaş ;D gaza basmış, malum o durumda bilgisayar da iflas ediyor :D

discovery-V8' Alıntı:
Lada niva tırmanma açısı 59 derce arkadaşlar, kendi kitapçığında yazıyor ama kitapçığı bulamadım , 26 derece niva için komik bir rakam 26 dereceyi low range i kullanmadan bile tırmanır isterseniz deneyin. 26 derece yaklaşık yer altındaki kapalı otoparkların rampları gibi bişey.

59 derecede şartları sağlamak lazım düzgün ve kuru zemin diye açıklaması vardı.

Selamlar
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

tırmanma açısını hep yüzdesel değer olarak veriyorlar. LR'de açı 45 olarak vermiş.
hummer için verilen %60 eğim, 31 derecelik bir açıya denk geliyormuş ya, biraz araştırdım.
kabaca dik açılı bir üçgenin dik kenarı 60 metre, yatay kenarı 100 metre ise dikey kenarın yataya bölünmesini ifade eden "eğim" %60 oluyormuş. yani hipotenüsün eğimini veriyor. bunun da arctanjantı alındığında açıyı veriyormuş.
bunu mm cinsinden milimetrik kağıda çizerek uyguladığımızda ve iletki ile oluşan açıyı ölçtüğümüzde açı bu oluyor. ortaya çıkan çizimdeki eğim ise oldukça dik. hele 45 derece açı ürkütücü gözüküyor.
LR eğer 45 dereceye tırmanıyorsa bu %100 eğim demek.
şekil küçüldükçe daha korkutucu oluyor.
 



Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

LR broşüründen bir foto alttaki yazı okunmuyorsa ben yazayım 45 derece

Selamlar

lr45k.JPG
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

tuareg de tırmanma eğimi %100, açı 45 derece olarak vermiş değerleri.
niva'nın bu konudaki %58'lik eğim performansı(eğer bir hata yoksa) dikkat çekici.
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

Bu konuyu Pazar günü yaptığımız gezide,yeni üyelerimizden Ahmet Bey ile konuşmuştum.
Aşağı yukarı 4x4 araç üreten her firmada,"45 derece" değerinin cezbediciliğinin etkileri gözüküyor.Ne yapalım da aracımız 45 derece eğime tırmansın?Şöyle yapalım,kaymak gibi asfaltı 45 derece eğimli yüzeye dökelim.Araç da gitsin bir kaç km geriden tam gaz gelsin,ama eğimli yolun düz yol ile bağlantısını da mümkün olduğunca yuvarlak bağlayalım ki araca bir şey olmasın.Böylelikle araç sorunsuz bir şekilde 45 dereceye çıksın.
Bir arazi taşıtı açısından,böyle test olmaz.Hafif dahi olsa arazi şartlarında bir satıhta,ön lastik eğimli yüzeyle temas edecek şekilde araç dururken hareket ettirilir.Çıkarsa evet 45 derece çıkıyor denilir.
Safi ticari kaygılar yani.Touareg'in Boeing 747 çektiği reklamı hatırlarsınız.Sokaktan geçen adam "aa vay anasını jipe bak uçak çekiyor" derken kafası çalışan insan "bu torku üreten neyi koyarsan koy yine çekebilir o uçağı" der ve geçer.Yani,Touareg v10 TDI'ın tork değerinin yarısını üreten dizel bir otomobilden yanyana iki tane yerleştirip Y profilli bir halat ile uçak yine çekilemez mi?Çekilir.
Açı işi de bundan ibaret.45 ama nerede 45,nasıl 45?
 







Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

ben de acemi off road meraklısı olarak bu yıl dakar'a hummer' ların da katıldığını ve pajero ve tuareglerin arkasından nal topladığını hatırlatırım..pjerolar en hızlı zamanları yapamadılar ama diğerleri gibi özellikle de hummerlar gibi bozulmadılar..ki buraya gönderilen araçların extra modifiyeli olduğunu düşününce arazinin olmazsa olmazlarından dayanıklılık sınavından hummerların çaktığı sonucunu çıkarabiliriz
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

işte hummer ;D

[youtube=600,470]fWfwn2D_Ek4[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=fWfwn2D_Ek4
 

Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?

Hummer'ı korumak için söylemiyorum ama baya dik bir bayırın yukarısına doğru batmış Hummer ve Toyota onu aşağı doğru çekerek kurtarıyor :smiley:
ama her şekilde ağır bir araç olduğu için çölde H2 pek yürümez bence, çölde en iyi araç modifli geniş lastikli bir 3 kapı Suzuki Vitara :smiley:
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,950
Mesajlar
1,526,419
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst