Ynt: Hummer H1 mi? Unimog 406 mı?
Bu konuyu Pazar günü yaptığımız gezide,yeni üyelerimizden Ahmet Bey ile konuşmuştum.
Aşağı yukarı 4x4 araç üreten her firmada,"45 derece" değerinin cezbediciliğinin etkileri gözüküyor.Ne yapalım da aracımız 45 derece eğime tırmansın?Şöyle yapalım,kaymak gibi asfaltı 45 derece eğimli yüzeye dökelim.Araç da gitsin bir kaç km geriden tam gaz gelsin,ama eğimli yolun düz yol ile bağlantısını da mümkün olduğunca yuvarlak bağlayalım ki araca bir şey olmasın.Böylelikle araç sorunsuz bir şekilde 45 dereceye çıksın.
Bir arazi taşıtı açısından,böyle test olmaz.Hafif dahi olsa arazi şartlarında bir satıhta,ön lastik eğimli yüzeyle temas edecek şekilde araç dururken hareket ettirilir.Çıkarsa evet 45 derece çıkıyor denilir.
Safi ticari kaygılar yani.Touareg'in Boeing 747 çektiği reklamı hatırlarsınız.Sokaktan geçen adam "aa vay anasını jipe bak uçak çekiyor" derken kafası çalışan insan "bu torku üreten neyi koyarsan koy yine çekebilir o uçağı" der ve geçer.Yani,Touareg v10 TDI'ın tork değerinin yarısını üreten dizel bir otomobilden yanyana iki tane yerleştirip Y profilli bir halat ile uçak yine çekilemez mi?Çekilir.
Açı işi de bundan ibaret.45 ama nerede 45,nasıl 45?